Αφιερώματα

                                               Αυτοκίνητο Ασφαλείας                                                           

Το αυτοκίνητο ασφαλείας θα τεθεί σε χρήση κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, όταν ο Αγωνιστικός  Διευθυντής θέλει να μειώσει ταχύτητα για λόγους ασφαλείας - για παράδειγμα, μετά από ένα ατύχημα, είτε επειδή η πίστα είναι πλημμυρισμένη μετά από δυνατή βροχή. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, το αυτοκίνητο ασφαλείας εισέρχεται στον αγώνα "κάθε φορά που υπάρχει άμεσος κίνδυνος αλλά οι συνθήκες δεν απαιτούν την κούρσα για να διακοπεί". 

Το αυτοκίνητο ασφαλείας είναι σε επιφυλακή ολόκληρο το Grand Prix, έτοιμοι να επέμβουν  από το Race Control σε ειδοποίηση μιας στιγμής. State-of-the-art ραδιόφωνο και εξοπλισμού βίντεο καθιστούν δυνατή την επικοινωνία που πρέπει να διατηρείται ανά πάσα στιγμή. Όταν ο αγωνιστικός διευθυντής αποφασίσει να στείλει το αυτοκίνητο ασφαλείας θα ενταχθεί στο κομμάτι του αγώνα αμέσως και από εκείνο το σημείο δεν επιτρέπεται η προσπέραση. Το αυτοκίνητο ασφαλείας θα επιτρέψει να το προσπεράσουν έως ότου το μονοθέσιο που οδηγεί τον αγώνα βρεθεί πίσω του. 

 Όταν ο αγωνιστικός διευθυντής δώσει εντολή στο αυτοκίνητο ασφαλείας να αφήσει το δρόμο και πάλι, μια παρόμοια ακριβή διαδικασία ακολουθείται. Κατά την έναρξη του τελικού γύρου του, το αυτοκίνητο ασφαλείας θα σβήσει τα πορτοκαλί φώτα που αναβοσβήνουν. Οι αγωνιζόμενοι πρέπει να παραμένουν πίσω του σε σχηματισμό, αλλά γνωρίζουν ότι στις αρχές του επόμενου γύρου θα πρέπει να ξεκινήσουν τον αγώνα και πάλι. Το αυτοκίνητο ασφαλείας στο τέλος του γύρου θα επιστρέψει στα pits, μόλις περάσει την γραμμή οι οδηγοί γνωρίζουν ότι ξανά αρχίζει η μάχη τους.

Από το 1996 το επίσημο Formula 1 αυτοκίνητο ασφαλείας παρέχεται από τη Mercedes-Benz και το σημερινό μοντέλο είναι ένα 571-HP Mercedes-Benz SLS AMG, που διαθέτει έναν 6.3-λίτρων V8 κινητήρας, επτά ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και συνθετικά φρένα. Στην οροφή του έχει ένα αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο φως μπαρ, με LED φώτα σηματοδότησης και δύο ενσωματωμένες κάμερες της τηλεόρασης. Στο κόκπιτ δύο κεντρικές οθόνες επιτρέπουν στον οδηγό του αυτοκινήτου ασφαλείας και τον συνοδηγό του να παρακολουθεί τον αγώνα.. Τα συστήματα ασυρμάτου του εξασφαλίζει συνεχή επαφή με το Race Control.

Από το 2000 η FIA έχει αναθέσει το καθήκον της οδήγησης του αυτοκινήτου ασφαλείας στον Bernd Maylander, έναν πρώην οδηγό. Ξέρει πώς να κρατήσει το ρυθμό κατά την περίοδο της ασφάλειας ακριβώς, έτσι ώστε τα ελαστικά και τα φρένα των μονοθέσιων δεν θα κρυώσουν πολύ.Ο Maylander ξεκίνησε την καριέρα του στο karting στα τέλη της δεκαετίας του 1980. Στα επόμενα χρόνια προχώρησε στην Formula Ford, το Porsche Carrera Cup, το πρωτάθλημα FIA GT και του γερμανικού τουρισμού DTM σειρά αυτοκινήτων.


                                                                        DRS & KERS                                                                                         

Σύστημα Μείωσης Οπισθέλκουσας (DRS)

Σχεδιάστηκε για να βοηθά στο προσπέρασμα με ηλεκτρονικό έλεγχο, αλλάζοντας την κλίση της πίσω πτέρυγας. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιαδήποτε στιγμή στα δοκιμαστικά, αλλά στη διάρκεια του αγώνα μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο όταν ένας οδηγός βρίσκεται λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο πίσω από ένα άλλο μονοθέσιο, σε προκαθορισμένα σημεία της πίστας. Στη συνέχεια το σύστημα απενεργοποιείται, όταν ο οδηγός πατήσει φρένο



Η πτέρυγα αυτή θα αυξήσει την ταχύτητα των μονοθέσιων στην ευθεία κατά περίπου 15 χλμ/ώρα ώστε να επιτευχθεί πιο εύκολα η προσπέραση. Τα οφέλη της όμως δεν θα είναι διαθέσιμα στους οδηγούς στους πρώτους γύρους του αγώνα. Το πτερύγιο θα ελέγχεται από τον οδηγό, το οποίο θα το χρησιμοποιεί όπως θέλει στις κατατακτήριες, κάτι που θα τον βοηθήσει να κάνει καλύτερους χρόνους. Στον αγώνα δεν θα μπορεί να το χρησιμοποιεί στους πρώτους 2 γύρους αλλά στη συνέχεια θα έχει τη δυνατότητα να το κάνει.

Σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας (KERS)





Πρόκειται για μία διάταξη ανάκτησης μέρους της κινητικής ενέργειας του οχήματος κατά την πέδηση του, η οποία υπό κανονικές συνθήκες θα μετατρεπόταν εξολοκλήρου σε θερμότητα και θα χανόταν. Η ανακτημένη αυτή ποσότητα ενέργειας αποθηκεύεται με μία διαδικασία υπό κάποια μορφή και στη συνέχεια επαναχρησιμοποιείται στην επιτάχυνση του οχήματος.

Kατά την φάση της πέδησης, προσφέρει κάποια επιπλέον δύναμη πέδησης (δημιουργώντας και ανάγκη επαναρύθμισης της συνολικής κατανομής της πέδησης), χωρίς όμως την κατασπατάληση της κινητικής ενέργειας σε απελευθέρωση θερμότητας ενώ στη φάση της επιτάχυνσης προσφέρει επιπλέον ισχύ χωρίς όμως την επιπλέον κατανάλωση καυσίμου αυξάνοντας λίγο και τον βαθμό ενεργειακής απόδοσης του οχήματος.

Σύμφωνα με τους κανονισμούς επιτρέπεται να αποθηκευτούν και να απελευθερωθούν έως 400KJ ενέργειας ανά γύρο, που αντιστοιχούν σε 60KW (81,6PS) ισχύος για 6,67sec ανά γύρο, με χρονικό όφελος 0,1-0,4 sec ανά γύρο.

Το βάρος του συστήματος ανέρχεται στα 25-35kg ανάλογα με την ακριβή μορφή του και η μεγαλύτερη σχεδιαστική πρόκληση που το συνοδεύει αφορά στην τοποθέτηση και την επαρκή ψύξη των υποσυστημάτων του, ειδικά φέτος με τα μεγαλύτερα σε σχέση με το 2009 δοχεία καυσίμου, καθιστώντας το πολύ σημαντικό για το βαθμό επιτυχούς συνολικής σχεδίασης των φετινών μονοθεσίων.


                                                                Fernando Alonso                                                      

Στο Oviedo της Ισπανίας γεννήθηκε στις 29 Ιουλίου 1981 ο Fernando Alonso που με την αγωνιστική του πορεία έκανε γνωστή τη γενέτειρα του σε ολόκληρο τον κόσμο. Συμμετέχοντας σε αγώνες kart της Ισπανίας δεν άργησαν να έρθουν τα εντυπωσιακά αποτελέσματα δεν άργησε να αναζητήσει την τύχη του σε αγώνες του Ιταλικού, του Ευρωπαϊκού και του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος kart. Η βοήθεια του πατέρα του ήταν σημαντική σε αυτά τα βήματα και ο Alonso έδειξε μεγάλο πάθος για τους αγώνες.
Αρκεί να αναφέρουμε ότι πατέρα και γιος πήγαιναν οδικώς από την Ισπανία στην Ιταλία με ένα «καθημερινό» αυτοκίνητο, έφταναν ξημερώματα, ξεκινούσαν δοκιμές για να κοιμηθούν το βράδυ στο αυτοκίνητο και να συνεχίσουν την άλλη μέρα και να μπουν πρώτοι στην πίστα.

Πήρε σημαντικά αποτελέσματα στην πορεία του στα kart και το 1999 εντυπωσίασε στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Movistar Nissan κερδίζοντας τον τίτλο με 6 νίκες και 9 pole positions. 

Το 2000 περνά στη Formula 3000, κερδίζει τον αγώνα του Spa και τερματίζει 4ος στο πρωτάθλημα. 
Κάνει το ντεμπούτο του στη Formula 1 το 2001 με τη Minardi, την ομάδα του Giancarlo Minardi που έχει αναδείξει πολλά ταλέντα. Καλύτερο του αποτέλεσμα μια 10η θέση στη Γερμανία. 

To 2002 αναλαμβάνει δοκιμαστής στη Renault, κάνει χιλιάδες χιλιόμετρα δοκιμών ενώ πραγματοποιεί και ένα test με την ομάδα της Jaguar. 
Το 2003 γίνεται πλέον επίσημος οδηγός της Renault και από τι χρονιά εκείνη πολλοί μιλούν για τον νέο Michael Schumacher. Γίνεται ο νεαρότερος κάτοχος pole position κατακτώντας την πρώτη θέση στα χρονομετρημένα του Grand Prix της Μαλαισίας, κατακτά pole position και νίκη στην Ουγγαρία «δίνοντας γύρο» στον Michael Schumacher. Τερματίζει 6ος στη βαθμολογία. 

Το 2004 επικρατεί του teammate του στη Renault, Jarno Trulli. 

Για πολλούς, ο Trulli ανέλαβε την εξέλιξη της Renault και ο Alonso πήρε τα αποτελέσματα για να τερματίσει 4ος τη χρονιά. Πήρε την pole position και τη 2η θέση στον αγώνα του Magny Cours και ανέβηκε στο βάθρο άλλες τρεις φορές. Με 7 νίκες το 2005 αναδεικνύεται παγκόσμιος πρωταθλητής και γίνεται ο νεαρότερος που πέτυχε κάτι τέτοιο, σε ηλικία 24 ετών και ενώ υπολείπονταν δύο αγώνες για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος.

Το 2006, οδηγώντας και πάλι για τη Renault, κέρδισε τους 6 από τους 9 πρώτους αγώνες. Στη συνέχεια ο Michael Schumacher στην τελευταία χρονιά συμμετοχής του πριν την τριετή αποχή του, εμφανίζεται πολύ δυνατός για να έχουν μια δυνατή μάχη μέχρι το τέλος της χρονιάς την οποία κέρδισε ο Alonso διατηρώντας τον τίτλο του πρωταθλητή. 

Το 2007 αφήνει τη Renault για να πάει στη McLaren με teammate τον Lewis Hamilton στην πρώτη του χρονιά.

Κέρδισε 4 αγώνες, τερμάτισε 3ος στο πρωτάθλημα αλλά η σχέση του με τον Hamilton και τη McLaren δεν είναι καθόλου καλή κι έτσι το 2008 επιστρέφει στη Renault.

Σε μια δύσκολη χρονιά για τη Renault καταφέρνει να κερδίσει συνεχόμενους αγώνες στο τέλος της χρονιάς. Ανάμεσα τους και το Grand Prix της Σιγκαπούρης για το οποίο ξέσπασε το σκάνδαλο με το εσκεμμένο ατύχημα του Piquet που έφερε τον Alonso σε πλεονεκτική θέση. Τερμάτισε 5ος στο πρωτάθλημα και ανανέωσε στη Renault για δύο ακόμα χρόνια.

Τα προβλήματα της Renault συνεχίζονται το 2009 και δύσκολα ξεπερνά τη μέση της κατάταξης. Βρίσκεται απροσδόκητα στην pole position της Ουγγαρίας αλλά εγκαταλείπει στον αγώνα χάνοντας έναν τροχό. Ανεβαίνει στο βάθρο στη Σιγκαπούρη και φεύγει νωρίτερα από τη Renault για να βρεθεί στη Ferrari το 2010.

Χαρακτηρίζεται ως ένας από τους πιο τυχερούς οδηγούς στη Formula 1 ενώ έχει στενές σχέσεις με τη Βασιλική οικογένεια της Ισπανίας. Η πορεία του στη Ferrari θα εξαρτηθεί από τη σχέση που θα αναπτύξει με τους μηχανικούς της ομάδας αλλά και με τον Felippe Massa που είναι ιδιαίτερα αγαπητός σε όλα τα μέλη της ομάδας. 

                                                              Kimi Raikkonen                                                              

17/10/1979 ήρθε στη ζωή ο Kimi Raikkonen. 


Τότε ζούσε σε ένα μικρό σπίτι στο Espoo, μια μικρή πόλη έξω από το Ελσίνκι. Το σπίτι δεν είχε όλες τις ανέσεις. Το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν η τουαλέτα η οποία βρισκόταν εκτός σπιτιού. Η οικογένειά του δεν ήταν οικονομικά εύρωστη.

Ο μπαμπάς Matti (σ.σ. έφυγε από τη ζωή στα τέλη του 2010) ήταν υπάλληλος της οδοποιίας, η μητέρα Paula εργαζόταν σε δημόσια υπηρεσία. Ο μικρός Kimi μεγάλωνε έχοντας το μυαλό του στα αυτοκίνητα.

Μάλιστα όπως έλεγε ο πατέρας του, κάποτε μαζί με τον μεγαλύτερο -κατά ένα χρόνο και δέκα μήνες- αδερφό του Rami κατέστρεψαν τον μικρό κήπο του σπιτιού τους γιατί είχαν διοργανώσει με τα αυτοκινητάκια τους το δικό του Ράλι των 1000 Λιμνών... Η μεγάλη χαρά του Kimi ήταν να κερδίζει τον, κατά 20 εκατοστά ψηλότερο, αδερφό του στην πάλη, αλλά και σε οτιδήποτε συναγωνίζονταν οι δυο τους. Ο Rami τον υπεραγαπούσε και πολλές φορές τον άφηνε επίτηδες να κερδίζει, όχι μόνο στην πάλη αλλά και σε όλες τις υπόλοιπες δραστηριότητες. Και οι δυο τους λάτρευαν τον αθλητισμό και ιδιαίτερα την ταχύτητα.
«...όταν ο Kimi έγινε 3,5 ετών, αγόρασα στον Rami μια μοτοσυκλέτα. Ο μικρός ζητούσε επίμονα να την οδηγήσει, αλλά ο Rami δεν τον άφηνε, λέγοντάς του πως πρέπει πρώτα να γίνει 5 χρονών. Όταν ήρθε εκείνη η μέρα, ο Kimi καβάλησε βιαστικά τη μοτοσυκλέτα, πειραματίστηκε λίγο και σύντομα την οδηγούσε στην τελική της ταχύτητα», είχε πει κάποτε ο Matti.
Έτσι ο πατέρας του αποφάσισε να του αγοράσει ένα μικρό αυτοκίνητο και να τον πάει μια βόλτα μέχρι την κοντινή πίστα του Vihti για να του δώσει την ευκαιρία να κάνει αυτό που τόσο πολύ αγαπούσε. Αν και δεν ήταν εύκολα τα πράγματα, ποτέ δεν το έβαλε κάτω αφού ο μικρός ήταν αποφασισμένος και παθιασμένος.
«Όταν κάθισε για πρώτη φορά στο κάθισμα του ήταν πολύ δύσκολο να το σύρει, αλλά ποτέ δεν τα παράτησε. Για τέτοιο πάθος μιλάμε», έλεγε o Matti στον οποίο ο Kimi είχε μεγάλη αδυναμία. Τα χρόνια πέρασαν, ο Kimi μεγάλωσε και ήρθε η ώρα να πάει σχολείο, να μορφωθεί. Εκεί τα πράγματα δεν ήταν και τόσο καλά. Η διεκπεραίωση των μαθημάτων ήταν μια αγγαρεία γι' αυτόν. Ποτέ δεν του άρεσε η γεωγραφία, η φυσική ή τα μαθηματικά. Αντίθετα ξεχώριζε για το ταλέντο του στα αθλήματα. Στο άλμα εις ύψος, στο τρέξιμο μικρής, μέσης και μεγάλης απόστασης, στο ποδόσφαιρο, στην πάλη, στο χόκεϊ επί πάγου, στην ποδηλασία, στο snow-board, ακόμα και στην ακροβασία. Ήταν τόσο εντυπωσιακές οι επιδόσεις του σε όλα τα σπορ, που όσοι τον παρακολουθούσαν εν δράσει έμεναν εντυπωσιασμένοι.
Ήταν ξεκάθαρο πλέον ότι ο Kimi δεν ήταν για πανεπιστήμιο. Ήθελε να ασχοληθεί με αυτό που του άρεσε περισσότερο: τα αυτοκίνητα. Γι' αυτό λοιπόν πήγε σε σχολή για επαγγελματίες μηχανικούς. «Του άρεσαν οι χειρονακτικές εργασίες, αυτές που είχαν να κάνουν με χρησιμοποίηση ξύλου ή μετάλλων. Αν δεν ήταν επαγγελματίας πιλότος, τότε σίγουρα θα δούλευε στις μηχανές. Δεν ξέρω όμως αν θα ήταν μηχανικός. Η σύζυγός μου και εγώ προσπαθούσαμε πάντα να του ικανοποιούμε τις επιθυμίες του και ο γιος μας έχει μεγάλο ταλέντο στην οδήγηση», είχε πει ο πατέρας του.
Έτσι λοιπόν ο δρόμος για την αγωνιστική καριέρα άνοιξε. Η οικογένεια έπρεπε να κάνει θυσίες για να μπορέσει ο Kimi να ασχοληθεί με το χόμπι του, το οποίο, ποιος ξέρει, ίσως κάποια μέρα γινόταν επάγγελμα. Ο πατέρας του αναγκάστηκε να κάνει άλλες τρεις δουλειές για να τα βγάλει πέρα. Τους πρώτους του αγώνες με καρτ τους στήριξε οικονομικά η αδερφή της μητέρας του, Valpuri και ο άντρας της Juha ο οποίος ήταν συνιδιοκτήτης της Rapala, μιας επιχείρησης κατασκευής τεχνιτών μελών σώματος που ήταν παγκοσμίως γνωστή. «Χωρίς τη βοήθειά του, ο Kimi δεν θα τα είχε καταφέρει ποτέ και η F1 θα παρέμενε ένα όνειρο γι' αυτόν», έλεγε ο Matti.
Το 1996 ήταν η τελευταία χρονιά που ο Kimi έτρεχε υπό τη χορηγία του θείου του. Ο Ολλανδός Peter de Bruijn εντυπωσιάστηκε από τις ικανότητές του και την ταχύτητά του με αποτέλεσμα να τον προσλάβει στη δική του ομάδα καρτ. Ο Kimi βρισκόταν μπροστά σε μια μεγάλη πρόκληση και ήταν έτοιμος για να ανταπεξέλθει σε αυτήν.
Πλέον είχε έρθει η ώρα να περάσει τα σύνορα της Φινλανδίας και να δοκιμάσει τις δυνάμεις του με άλλους ευρωπαίους πιτσιρικάδες. Μαζί του στα ταξίδια στην Ευρώπη είχε και τον προσωπικό του μηχανικό, τον Kalle Jokinen. «Το 1997 ήταν εκπληκτικός. Έτρεξε σε 10-12 αγώνες και τερμάτιζε πάντα στο podium, συχνά ως νικητής», θυμάται ο Jokinen.
Ένα χρόνο μετά, πριν από έναν αγώνα στη Νορβηγία, χτύπησε το κινητό τηλέφωνο. Ήταν ο παλιός Νορβηγός οδηγός Harald Huysman, ο οποίος τηλεφωνούσε εκ μέρους του Άγγλου μάνατζερ David Robertson. Ο Huysman προσκάλεσε τον Kimi να πάρει μέρος σε μια δοκιμή στο Oslo. Το ραντεβού δόθηκε σε μια «κλειστή» πίστα. Με τα χέρια στις τσέπες, ο Kimi λέει στον Kalle, τον μηχανικό του: «Ρώτα τους αν θέλεις ποιος έχει το ρεκόρ». Χωρίς να καθυστερήσει, μπήκε στην πίστα, σημείωσε νέο ρεκόρ το οποίο για την ιστορία αντέχει ακόμα (!) και από τότε η ζωή του άλλαξε καθώς ξεκίνησε η συνεργασία του με την οικογένεια Robertson.
Το 2000 έχοντας κυριαρχήσει στη Βρετανική Formula Renault, η Sauber του έδωσε τη δυνατότητα να δοκιμάσει για πρώτη φορά μονοθέσιο της Formula 1. Οι δοκιμές έγιναν στην πίστα του Mugello. «Στις τρεις μέρες των δοκιμών, δεν έκανε ούτε ένα λάθος. Έμοιαζε σα να οδηγούσε όλη του τη ζωή στην F1», θυμάται ο μηχανικός Jackie Erklaert. «Ο πρώτος χρονομετρημένος γύρος του ήταν φανταστικός. Δεν είχα την παραμικρή ιδέα ότι η C-19 μπορούσε να κινηθεί τόσο γρήγορα! Ο Kimi έδειξε σε όλους πως να οδηγούν αυτό το μονοθέσιο πραγματικά γρήγορα!», είπε ενθουσιασμένος ο Peter Sauber, ενώ ο Μichael Schumacher που βρισκόταν και αυτός στην πίστα για δοκιμές με την Ferrari δεν δίστασε να δηλώσει: «Τον είδα να οδηγεί στο Mugello και αυτό που διαπίστωσα είναι ότι είχα μπροστά μου έναν μελλοντικό Πρωταθλητή».
Ο Peter Sauber έσπευσε να τον εντάξει στο δυναμικό της ομάδας του υπογράφοντας μαζί του πολυετές συμβόλαιο συνεργασίας. Αμέσως μετά, ο Kalle λαμβάνει sms στο κινητό του. Ήταν από τον Kimi και έγραφε «Φύγαμε!». Κάπως έτσι ξεκίνησε η περιπέτειά του στον μαγικό όσο και σκληρό κόσμο της Formula 1...
Λίγα χρόνια μετά, το 2007, στο Interlagos της Βραζιλίας, ο Κimi στέφθηκε Παγκόσμιο Πρωταθλητής για πρώτη φορά στην καριέρα του. Ανήκει πλέον στην κατηγορία των πιο ακριβοπληρωμένων αθλητών παγκοσμίως. Ωστόσο έχει αρχίσει να σβήνει μέσα του η φλόγα και το πάθος. Ξενερώνει. Το 2009 είναι η τελευταία του χρονιά στην F1. Είναι πλέον πασιφανές ότι ζορίζεται με όλες αυτές τις εκτός πίστας υποχρεώσεις. Δεν το διασκεδάζει πια και αυτό φαίνεται. Η Ferrari παίρνει στη θέση του τον Fernando Alonso, ενώ συνεχίζει να τον πληρώνει για να κάθεται.
Αφήνει την F1 και γυρίζει σελίδα στην καριέρα του μπαίνοντας στο WRC. Μένει για 2 χρόνια, ενώ παράλληλα δοκιμάζει την τύχη του στο NASCAR, ενώ δοκιμάζει και το πρωτότυπο της Peugeot για το Le Mans.
Aπό τα τέλη του 2010 έριχνε κλεφτές ματιές προς την F1. Περίμενε μήπως και ανοίξει η πόρτα της Red Bullη οποία στήριζε τις προσπάθειές του στο WRC. Μίλησε με την Renault με την οποία μάλιστα έγινε και παρεξήγηση και τελικά συνέχισε για ακόμα ένα χρόνο στα Ράλι. Φέτος, όμως, έφτασε η ώρα της επιστροφής. Βρέθηκε πολύ κοντά στην Williams, αλλά η υπόθεση δεν προχώρησε. Εναλλακτική υπήρχε και μάλιστα ήταν καλή. H Lotus Renault που μετά το σοκ με τον Robet Kubica έψαχνε για μια ηγετική φυσιογνωμία, ενδιαφέρθηκε εκ νέου για τον Φιλανδό  μόνο που αυτή τη φορά η υπόθεση είχε αίσια έκβαση...
Το σπίτι της οικογένειας, στο Espoo, δεν θυμίζει σε τίποτα εκείνο των παλιών χρόνων. Έργα ανακατασκευής το μετέτρεψαν σε ένα σύγχρονο οίκημα που μπορεί να ζήσει άνετα και ευχάριστα μια οικογένεια. Ήταν ένα από τα πρώτα πράγματα που έκανε ο Kimi όταν υπέγραψε συμβόλαιο με την McLaren.
«Έδωσα χρήματα στους γονείς μου για να το φτιάξουν. Η μητέρα μου ήταν πολύ χαρούμενη. Ήταν κάτι που περίμενε πολλά χρόνια. Είμαι πολύ χαρούμενος που τα πράγματα τώρα έγιναν πιο εύκολα γι' αυτούς. Έκαναν τα πάντα για μένα και τώρα είναι η σειρά μου να κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ γι' αυτούς», λέει. Δυστυχώς ο πατέρας του δεν μπόρεσε να το χαρεί καθώς στις 22 Δεκεμβρίου του 2010 έφυγε από τη ζωή σε ηλικία μόλις 56 χρόνων.
«Ο Matti ήταν ο μεγαλύτερος υποστηρικτής του Kimi από την αρχή της αγωνιστικής του καριέρας στους τέσσερις τροχούς. Χωρίς τον Matti δεν θα υπήρχε Kimi. Λίγοι γονείς έχουν βοηθήσει τόσο πολύ τα παιδιά τους όσο ο Matti», αναφέρει ο παλιός πιλότος της Formula 1, Mika Salo.
Ο Κimi κατοικεί μόνιμα στην Ελβετία. Μετακόμισε εκεί από την εποχή που ήταν στη Sauber. Παρά το γεγονός ότι το Μonaco αποτελεί πόλο έλξης και «must» τόπο για τους πιλότους της F1, για τον Raikkonen είναι «...ένα πολύ μικρό μέρος». Είχε συνηθίσει να μένει σε σπίτι επαρχίας όπου όσο δύσκολες κι αν ήταν οι συνθήκες, τουλάχιστον είχε χώρο και ελευθερία κινήσεων. Δεν τον περιόριζαν οι πολυκατοικίες ή τα μεγάλα κτήρια. «Έζησα για ένα χρόνο σε διαμέρισμα στην Ελβετία και οι γείτονες έκαναν τόσα παράπονα... Δεν είναι για μένα αυτά. Εγώ θέλω το δικό μου χώρο και στο Monaco δεν μπορείς να το έχεις αυτό. Μπορείς να έχει μόνο ένα διαμέρισμα».
Από τις 31 Ιουλίου του 2004 είναι παντρεμένος με την Jenni Dahlman, πρώην Miss Σκανδιναβία. Από τότε που παντρεύτηκαν όμως, δεν έχει ηρεμήσει. Αρκετές φορές έχει βρεθεί στο επίκεντρο για τις... αταξίες του με άλλες γυναίκες, αλλά και για ακραίες συμπεριφορές του υπό την επήρεια αλκοόλ σε ντίσκο και σε άλλα νυχτερινά μαγαζιά διασκέδασης.
Tον ελεύθερο χρόνο του ασχολείται με τα πανάκριβα αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες που βρίσκονται στο γκαράζ του και παίζει badminton με τον Sebastian Vettel. Oι δυο τους μένουν πολύ κοντά και έχουν αναπτύξει μια ιδιαίτερη σχέση που βασίζεται στην αμοιβαία εκτίμηση και τον αλληλοσεβασμό. «O Sebastian είναι εξαιρετικός οδηγός και θα κερδίσει πολλούς αγώνες ακόμα. Είναι εξαιρετικό παιδί και οδηγεί για μια κορυφαία ομάδα... Αν συνεχίσουν να του δίνουν μονοθέσια-νικητές τότε θα συνεχίσει να κερδίζει», λέει ο iceman για τον 2 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή και προσθέτει με χιούμορ: «Μπορεί να συνεχίσει να κερδίζει στην F1, ωστόσο ένα πράγμα μπορώ να σας πω με σιγουριά: δεν πρόκειται να κερδίζει συνέχεια όταν παίζουμε badminton!».
Αυτός είναι ο Kimi Raikkonen, με τα καλά του και τα «στραβά» του. Άλλωστε κανείς δεν είναι τέλειος...
Τα highlights της καριέρας του...
2001: Κάνει το ντεμπούτο του στην F1 με την Sauber Petronas. Αποτελεί προσωπική επιλογή του Peter Sauber. Αποκτά superlicence την τελευταία στιγμή. Πολλοί, μεταξύ αυτών και ο πρόεδρος της FIA, Max Mosley, διαμαρτύρονται και φωνάζουν λέγοντας πως είναι ρίσκο να τρέξει ένας άπειρος οδηγός στην F1 o οποίος έχει πάρει μέρος μόλις σε 23 αγώνες αυτοκινήτων. Τον θεωρούν με λίγα λόγια δημόσιο κίνδυνο. Αυτός κλείνει στόματα και στο τέλος της σεζόν καταλαμβάνει τη 10η θέση στο Πρωτάθλημα συγκεντρώνοντας 9 βαθμούς. Μαζί με τον Nick Heidfeld οδηγούν την μικρή ελβετική ομάδα στην 4η θέση του Πρωταθλήματος κατασκευαστών, στο καλύτερο αποτέλεσμα της ιστορίας της. Ο «iceman», όπως τον αποκαλούν, έχει ήδη κάνει αίσθηση στο χώρο. Για την ιστορία, πριν το πρώτο του GP στη F1 κοιμήθηκε μόλις 20 λεπτά...
2002: Η McLaren βλέπει στο πρόσωπό του τον επόμενο Mika Hakkinen και σπεύδει να τον εντάξει στο δυναμικό της. Λέγεται μάλιστα ότι ο Hakkinen είχε πει τότε στον Dennis (αφεντικό της McLaren): «If you wanna win, get the Finn». («Αν θέλεις να κερδίσεις, πάρε τον Φινλανδό»). Ο Raikkonen κλείνει τη χρονιά στην 6η θέση με 24 βαθμούς και καλύτερο αποτέλεσμά του την δεύτερη θέση στο γαλλικό GP.
2003: Βγάζει τη χρονιά με περσινό μονοθέσιο (την MP4-17D η οποία έχει εξελιχθεί όσο πάει) αφού το πανάκριβο project της McLaren που λέγεται MP4-18 εξελίσσεται σε φιάσκο. Και όμως ο μικρός κάνει πράγματα και θαύματα. Στη Μαλαισία πανηγυρίζει την πρώτη του νίκη στην F1. Ανεβαίνει συνολικά 10 φορές στο podium και είναι ο βασικός διεκδικητής του τίτλου. Παλεύει με νύχια και με δόντια αλλά στο τέλος χάνει τον τίτλο από τον Μichael Schumacher για μόλις 2 βαθμούς.

2004: Στη χρονιά της απόλυτης κυριαρχίας της Ferrari μένει σε ρηχά νερά. Ολοκληρώνει τη σεζόν στην 7η θέση παίρνοντας τη μοναδική νίκη της McLaren μέσα στο Spa, την αγαπημένη πίστα του Παγκόσμιου Πρωταθλητή, Μichael Schumacher.
2005: «Δεν μας ενδιαφέρει η αξιοπιστία, αλλά η απόδοση». Αυτά έλεγε εκείνη τη χρονιά ο Ron Dennis και δυστυχώς ο φιλόδοξος Φιλανδός πλήρωσε ακριβά αυτήν τη νοοτροπία. Πήρε 7 νίκες, αλλά τερμάτισε δεύτερος αφού η πιο αξιόπιστη Renault, αλλά και ο αδιάφορος Montoya, βοήθησαν τον Fernando Alonso να γίνει ο νεότερος στην ιστορία της F1 Παγκόσμιος Πρωταθλητής (σ.σ. το ρεκόρ πλέον ανήκει στον Vettel)...
2006: Σε μια από τις χειρότερες σεζόν στην ιστορία της ομάδας, προσπαθεί να μείνει όρθιος. Καταλαμβάνει την 5η θέση στο Πρωτάθλημα συγκεντρώνοντας 65 βαθμούς. Η ώρα να μπει ένα τέλος σε αυτήν την σχέση έφτασε. Οι φήμες ότι θα συνέχιζε την καριέρα του στη Ferrari υπήρχαν εδώ και ένα χρόνο. Το συμβόλαιό του με τη McLaren έληγε ενώ ο Ron Dennis είχε ήδη ανακοινώσει τη συμφωνία του με τον Αlonso. Στις 10 Σεπτεμβρίου, λίγα λεπτά μετά το τέλος του ιταλικού GP στην αίθουσα Τύπου της Μonza, ο Μichael Schumacher ανακοίνωνε το τέλος της καριέρας του και τον έχριζε διάδοχό του...
2007: Η ώρα της αλλαγής. Μετακομίζει στη Scuderia η οποία παρακολουθεί την εξέλιξή του από την εποχή που έτρεχε για την Sauber και γίνεται ο πιο ακριβοπληρωμένος πιλότος με τις ετήσιες αποδοχές του να ανέρχονται σε 51 εκατομμύρια δολάρια. Κάποιοι χαμογελούν, άλλοι (φίλοι της McLaren) κάνουν τον σταυρό τους πιστεύοντας πως μαζί του πήρε και την κακοτυχία που τον κυνηγάει. «Η Ferrari θα πρέπει να φτιάξει ένα αυτοκίνητο που θα αντέχει σαν τανκ για να καταφέρει ο Kimi να πάρει το Πρωτάθλημα. Κανένας οδηγός δεν οδηγεί τόσο άτσαλα, κανένας δεν χτυπάει στα kerbs τόσες πολλές φορές κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, κανένας δεν πιέζει τόσο πολύ το αυτοκίνητο πέρα από τα όριά του», λέει ο πρώην σχεδιαστής κινητήρων της McLaren, Mario Illien. Αυτός κλείνει τα αυτιά του και συγκεντρώνεται στο στόχο του. Η αποστολή του είναι δύσκολη. Οι Ιταλοί στην πλειοψηφία τους δεν τον βλέπουν και με πολύ καλό μάτι. Το κενό που άφησε ο Michael Schumacher θεωρείται δυσαναπλήρωτο. Ο ίδιος είναι -όπως πάντα- ήρεμος. Δεν αγχώνεται και δεν μπαίνει σε διαδικασία σύγκρισης. Το ντεμπούτο του με τη Scuderia είναι ονειρικό παίρνοντας τη νίκη στην Αυστραλία. Η συνέχεια, όμως, είναι δύσκολη. Στους επόμενους αγώνες έρχονται οι ατυχίες, οι όχι και τόσο καλές εμφανίσεις. Του παίρνει αρκετό χρόνο να προσαρμοστεί και το γεγονός αυτό προκαλεί τα αρνητικά σχόλια του -απαιτητικού και καλομαθημένου- Ιταλικού Τύπου. Δεν τα παρατάει ποτέ. Είναι αποφασισμένος να πετύχει. Δυο αγώνες πριν το τέλος της χρονιάς η λέξη τίτλος μοιάζει με όνειρο θερινής νυκτός. Έχει 17 βαθμούς λιγότερους από τον πρωτοπόρο Hamilton και ξέρει πως τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. «Δεν έχω να χάσω τίποτα», λέει. Στην Κίνα οι ελπίδες του αναπτερώθηκαν. Παίρνει τη νίκη, τη στιγμή που ο νεαρός Άγγλος εγκαταλείπει. Πλησιάζει στους 7 αλλά και πάλι οι πιθανότητες που έχει είναι λίγες. Hamilton και Αlonso κατεβαίνουν ως φαβορί στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, στο Ιnterlagos. Αυτός είναι το μεγάλο αουτσάιντερ. Στον αγώνα έρχονται τα πάνω κάτω, η τύχη του χαμογελάει για πρώτη φορά στην καριέρα του και καταφέρνει -επιτέλους- να στεφθεί Πρωταθλητής. Ή μήπως όχι. Η McLaren καταθέτει έφεση καθώς μετά το τέλος του αγώνα δεν πέρασαν τον τεχνικό έλεγχο τα μονοθέσια του Rosberg, του Κubica και του Heidfeld. Όλοι αυτοί βρέθηκαν μπροστά από τον Hamlton που τερμάτισε 7ος. Οι αγωνοδίκες αποφασίζουν μετά από πολύωρες διαβουλεύσεις να μην επιβάλουν καμία ποινή, προκαλώντας την αντίδραση της McLaren η οποία καταθέτει έφεση. Αν δικαιωνόταν υπήρχε περίπτωση να ακυρωθούν τα εν λόγω μονοθέσια, ο Hamilton να κερδίσει θέσεις στην κατάταξη του αγώνα και μαζί τον τίτλο του Πρωταθλητή... Τελικά τίποτα δεν συνέβη καθώς το Εφετείο της FIΑ απέρριψε την έφεση της McLaren χαρακτηρίζοντάς την «μη αποδεκτή»...
2008: Δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον τίτλο του, όχι γιατί δεν έχει καλό μονοθέσιο, αλλά γιατί φαίνεται πως έχει χάσει το ενδιαφέρον του. Η αντίστροφη μέτρηση για την αποχώρησή του έχει ξεκινήσει. Κλείνει τη σεζόν στην 3η θέση ισοβαθμώντας με τον Robert Kubica. 2 νίκες, 2 pole positions είναι ο απολογισμός του.
2009: Η τελευταία του χρονιά στη Formula 1. Η Ferrari «πιάνει» πάτο με ένα μονοθέσιο που υστερεί σημαντικά σε σχέση με την Brawn GP και την Red Bull που πρωταγωνιστούν. Κλείνει τη σεζόν στην 6η θέση της βαθμολογίας έχοντας συγκεντρώσει μόλις 48 βαθμούς. Καλύτερό του αποτέλεσμα, η νίκη που πανηγύρισε στο αγαπημένο του Spa. Στο τέλος της σεζόν η Scuderia αλλάζει σελίδα. Ανακοινώνει την πρόσληψη του Fernando Alonso, ενώ συνεχίζει να πληρώνει αδρά τον Raikkonen υπό τον όρο ότι θα μείνει εκτός F1 την επόμενη σεζόν (2010), όπως και έγινε. Ο Φινλανδός γυρίζει σελίδα στην καριέρα του και μετακομίζει στο WRC όπου με την υποστήριξη της Red Bull εξασφαλίζει ένα εργοστασιακών προδιαγραφών C4 WRC...
Tέλος φτάνοντας στο σήμερα! Η επιστροφή του είναι χαρά πολλών οπαδών του και όχι μόνο. O Kimi οδηγεί για λογαριασμό της Lotus.