Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2012

Ένα 2011 γεμάτο προσπεράσεις!

Μπορεί το 2011 να μην είδαμε ποτέ μάχη για την κατάκτηση του τίτλου, αυτό δε σημαίνει όμως ότι δεν παρακολουθήσαμε συναρπαστικούς σε εξέλιξη αγώνες καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς. 


Η πεμπτουσία του ποδοσφαίρου είναι το γκολ, ενώ στη Formula 1 οι προσπεράσεις είναι ο καλύτερος λόγος για να ξεσηκωθεί το φιλοθεάμον κοινό.




Και για τη χρονιά που μόλις έφυγε, δεν πρέπει να έχουμε παράπονο γιατί η Formula 1 φάνηκε να βρίσκει τις ρίζες της και τον λόγο ύπαρξής της, αν και για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο χρειάστηκε η συνδρομή της τεχνολογίας.
Ο λόγος που κάνει ένα μηχανοκίνητο σπορ όπως η Formula 1, εντυπωσιακό, είναι οι μάχες ανάμεσα σε κορυφαίους πιλότους που βρίσκονται στο τιμόνι προηγμένων τεχνολογικά μονοθεσίων. Τα τελευταία χρόνια η κορωνίδα των μηχανοκίνητων σπορ είχε παρεκκλίνει του στόχου της, αφού οι μάχες ήταν ελάχιστες και οι προσπεράσεις είδος προς εξαφάνιση.

Το 2011 η εικόνα άλλαξε άρδην και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα ελαστικά της Pirelli, αλλά και στα νέα ηλεκτρονικά συστήματα-βοηθήματα που είχαν στη διάθεσή τους οι πιλότοι (DRS, KERS).
Σίγουρα δεν είναι και ό,τι καλύτερο να αλλάζουν οι θέσεις με το πάτημα ενός κουμπιού, από την άλλη όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι τα τελευταία χρόνια προσπεράσεις βλέπαμε μόνο στα pits...

Για να δούμε όμως τι συνέβη φέτος αναλύοντας τα στατιστικά που δημοσίευσε το Autosport και τα οποία βασίζονται στις πληροφορίες και τα δεδομένα που συνέλεξε κατά τη διάρκεια της σεζόν η Mercedes AMG.
Το 2011, λοιπόν, είδαμε ούτε λίγο ούτε πολύ 1.486 προσπεράσεις! Από αυτές, 150 επιτεύχθηκαν στον πρώτο γύρο και 124 επί μονοθεσίων που αντιμετώπιζαν μηχανικά προβλήματα. Σημειώστε επίσης ότι 310 προσπεράσεις έγιναν επί των μονοθεσίων των τριών μικρών ομάδων και άλλες 80 ανάμεσα σε teammates (η πλειοψηφία των οποίων έγινε χωρίς... ιδιαίτερη μάχη).

Υπό αυτές τις συνθήκες, οι «καθαρές» προσπεράσεις που παρακολουθήσαμε στα 19 Grand Prix ήταν συνολικά 822!
Από αυτές, οι περισσότερες έγιναν χωρίς τη χρήση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Συγκεκριμένα, οι 370 πραγματοποιήθηκαν χάρη στη χρήση του συστήματος της κινούμενης πίσω αεροτομής (DRS), ενώ 452 έγιναν χωρίς τη συνδρομή του.
Όσον αφορά στα Grand Prix, οι περισσότερες προσπεράσεις -85- σημειώθηκαν στον αγώνα της Τουρκίας. Στον Καναδά είχαμε 79 προσπεράσεις αλλά υπό μεικτές καιρικές συνθήκες, ενώ στην Κίνα 67. Οι λιγότερες προσπεράσεις -16- σημειώθηκαν όπως ήταν αναμενόμενο στη στενή διαδρομή του Monaco. Ακολούθησε η Αυστραλία όπου είχαμε 17, ενώ στους αγώνες της Ινδίας και της Βραζιλίας σημειώθηκαν από 18 προσπεράσεις.
Τέλος, σε ό,τι αφορά στις προσπεράσεις που προήρθαν από την ενεργοποίηση του DRS, είχαμε από 50 στην Τουρκία και στο Abu Dhabi, 37 στην Κίνα και 29 στη Βαρκελώνη. Στο Πριγκιπάτο το DRS προσέφερε μόλις 2 αλλαγές θέσεων, στο Albert Park 5, στο Silverstone 6, ενώ στο Interlagos 7.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.