Πριν καν πατήσουν πίστα τα νέα μονοθέσια, άρχισαν οι ίντριγκες.
Και αυτό λόγω μιας πατέντας που φέρεται να έχει εφαρμόσει στο νέο της αγωνιστικό «όπλο» η Lotus F1.
Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό σύστημα φρεναρίσματος, το οποίο έφερε στο φως της δημοσιότητας ο Ιταλός δημοσιογράφος με ειδίκευση σε τεχνικά θέματα, Giorgio Piola.
Το εν λόγω μηχανικό σύστημα ενεργοποιείται κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος και διαχειρίζεται το ύψος του μονοθεσίου από το έδαφος όταν το εμπρός τμήμα «βουτάει» προς τα κάτω, βελτιώνοντας την απόδοση της εμπρός αεροδυναμικής πτέρυγας. Μπορεί, επίσης, να λειτουργήσει και αντίστροφα κατά την επιτάχυνση δηλαδή, ώστε να αποφευχθεί η αύξηση της απόστασης της εμπρός πτέρυγας από την άσφαλτο κάτι το οποίο μειώνει την επιτάχυνση του μονοθεσίου.
Πολλές ομάδες εξέφρασαν σοβαρές αμφιβολίες σχετικά με τη νομιμότητά του καθώς η Gazzetta dello Sport είχε γράψει πως το σύστημα αυτό θα το χειριζόταν ο πιλότος μέσα από το κόκπιτ. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν ισχύει σύμφωνα με το Autosport το οποίο αποκαλύπτει πως το σύστημα δεν ενεργοποιείται από τον οδηγό μέσω πεντάλ που υπάρχει στο κόκπιτ, αλλά το ύψος ρυθμίζεται από τη σύνδεση των φρένων με την ανάρτηση του μονοθεσίου. Κατά συνέπεια, το σύστημα δεν μπορεί να θεωρηθεί κινούμενο αεροδυναμικό βοήθημα, άρα είναι νόμιμο.
Η Lotus F1 από τη μεριά της τονίζει ότι καθ' όλη τη διάρκεια της εξέλιξης του συστήματος βρισκόταν σε ανοιχτή γραμμή με το τεχνικό επιτελείο της FIA. Μάλιστα, όπως λένε τα στελέχη της, το είχε προτείνει για πρώτη φορά το 2010 και ήδη από τον Ιανουάριο του 2011 έχει πάρει το πράσινο φως από την Παγκόσμια Ομοσπονδία για να το χρησιμοποιήσει.
Παρόμοιο σύστημα φαίνεται πως έχει εξελίξει και η Ferrari για το νέο της μονοθέσιο, σύμφωνα με το Autosport. Μάλιστα ο επικεφαλής της Scuderia, Stefano Domenicali τοποθετήθηκε επ' αυτού μετά από σχετική ερώτηση που του έγινε.
«Είναι ένα σύστημα για το οποίο γνωρίζω ότι υπάρχουν κάποια έγγραφα ανάμεσα στη FIA και τις ομάδες. Περιμένουμε για την τελική επιβεβαίωση για το αν τέτοιου είδους συσκευές είναι αποδεκτές ή όχι. Σίγουρα όμως 'ψαχνόμαστε' με τέτοιου είδους λύσεις για να δούμε αν συνεισφέρουν στον τομέα της απόδοσης. Πρέπει όμως να περιμένουμε να δούμε την αντίδραση της FIA», είπε χαρακτηριστικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.