Παρασκευή 22 Μαρτίου 2013

GP Μαλαισίας - FP2: Φουριόζος ο Kimi, μικρές οι διαφορές


Οι ευμετάβλητες καιρικές συνθήκες, η φθορά των ελαστικών και οι μικρές διαφορές είναι τα στοιχεία που συνθέτουν την εικόνα της 1η μέρα του 2ου αγωνιστικού 3ημέρου της χρονιάς, στην πίστα Sepang, στη Μαλαισία.
Το FP2 ξεκίνησε υπό την απειλή βροχής, η οποία εκδηλώθηκε 40 λεπτά πριν το τέλος.
Μπορεί να μην είχε μεγάλη διάρκεια, ωστόσο τη ζημιά της την έκανε.
Μέχρι εκείνο το σημείο, οι πιλότοι είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν (και) τη μεσαία γόμα της Pirelli την οποία είχαν και στην Αυστραλία. Μετά τη μπόρα, πολλοί ήταν αυτοί που μπήκαν με intermidiates και βρόχινα ελαστικά. Στο τελευταίο 10λεπτο, με την αγωνιστική γραμμή σε καλύτερη κατάσταση, επέστρεψαν τα slicks και συνέχισαν την προετοιμασία τους για ρίχνοντας το βάρος στην προετοιμασία για τον αγώνα (μικρά stints με αρκετά καύσιμα στο ρεζερβουάρ).
Οι διαφορές στο στεγνό ήταν μικρές με τον Kimi Raikkonen να δείχνει σε εξαιρετική κατάσταση στο κόκπιτ της Lotus E21. Ο Φινλανδός σημείωσε τον καλύτερο χρόνο της διαδικασίας και συνολικά της ημέρας με 1:36.569 (για την ιστορία, ο Hamilton πήρε πέρσι την pole position με χρόνο 1:36.219), με τους Sebastian Vettel - Felipe Massa να ακολουθούν με διαφορά χιλιοστών. Είχαμε δηλαδή τρία διαφορετικά μονοθέσια στην πρώτη 3άδα, με διαφορά κάτω του ενός δεκάτου!
Ο Fernando Alonso πλασαρίστηκε στην 4η θέση, όντας 4 δέκατα πιο αργός, με τον Mark Webber να ακολουθεί από κοντά. Ο Romain Grosjean -που είχε και μικροέξοδο 2 λεπτά πριν το τέλος του FP2- έφερε την δεύτερη Lotus E21 στην 6η θέση. Σύμφωνα με τον James Allison της Lotus, ο Raikkonen είναι αυτός που δοκιμάζει πρώτος τις όποιες νέες αναβαθμίσεις ετοιμάζει η ομάδα. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που βλέπουμε τόσο μεγάλες διαφορές στους χρόνους του Φινλανδού και του Γάλλου ομόσταβλού του.
Ο Paul di Resta με την VJM06 της Sahara Force India ήταν 8ος (ο καλύτερός του χρόνος σημειώθηκε με τη σκληρή γόμα), τη στιγμή που ο Adrian Sutil (10ος) ολοκλήρωνε πρόωρα τη διαδικασία λόγω προβλήματος στο μονοθέσιό του (οι μηχανικοί έλυσαν το μονοθέσιο για ενδελεχή έλεγχο).
Για την Mercedes AMG Petronas, ο Lewis Hamilton ήταν αυτός που σημείωσε τον καλύτερο χρόνο, όντας όμως ένα δευτερόλεπτο πίσω από τους βασικούς του αντιπάλους.
Στη McLaren παρακαλούν για βροχή την ημέρα του αγώνα, ώστε να μπορέσουν να διεκδικήσουν κάτι καλό, όπως συνέβη πέρσι με τον Alonso. Στην ίδια κατάσταση που βρισκόταν πέρσι η Ferrari στις αρχές του Πρωταθλήματος, θα λέγαμε πως βρίσκεται φέτος η βρετανική ομάδα. Ο Sergio Perez σε αυτό το session κινήθηκε -έστω και για λίγα χιλιοστά- ταχύτερα του Jenson Button, με τη διαφορά τους από τους κορυφαίους συνδυασμούς να κυμαίνεται στα 1,2".
Σε ρηχά νερά για ακόμα μια φορά η Williams, με τους ανθρώπους της ομάδας να δηλώνουν απογοητευμένοι από την απόδοση της FW35. O Pastor Maldonado έκλεισε τη μέρα στη 16η θέση όντας 2,3" πιο αργός από τον ταχύτερο συνδυασμό (Raikkonen - Lotus), ενώ ο Valtteri Bottas βυθίστηκε στη 19η, 3" πίσω από την κορυφή.
Τι μας έκανε εντύπωση...
- Η φθορά των ελαστικών. Τα κοντινά πλάνα στα μονοθέσια, την ώρα που αυτά γύρναγαν στην πίστα, έδειχναν ολόκληρα κομμάτια να αποκολλούνται από τις γόμες.
- Η εικόνα του κόκπιτ της Sauber C31-Ferrari του Gutierrez να γεμίζει καπνούς την ώρα που ο Μεξικάνος οδηγός βρισκόταν εν κινήσει. Το πρόβλημα δημιουργήθηκε όταν η εξάτμιση του μονοθεσίου έσπασε και ενεργοποιήθηκε το σύστημα πυρόσβεσης.
Από το paddock...
- «Ελπίζω να έχουμε αρκετά λάστιχα για να επιβιώσουμε στον αγώνα. Η φθορά των ελαστικών ήταν έντονη για όλους», δήλωσε χαρακτηριστικά μετά το τέλος των δοκιμών ο 3 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Sebastian Vettel.
- «Η διάρκεια ζωής της σκληρής γόμας για κάποιες ομάδες ήταν 15 γύροι και για κάποιες άλλες 21 ή και λίγο παραπάνω», δήλωσε ο επικεφαλής της Pirelli Motorsport, Paul Hembery.
- Raikkonen και Grosjean θα διατηρήσουν για το υπόλοιπο 2ήμερο τη νέα εμπρός αεροτομή που δοκίμασαν σήμερα. Ο Φινλανδός θα έχει επιπλέον στη διάθεσή του και το νέο πακέτο εξάτμισης που ετοίμασε η ομάδα.
- «Δεν σημειώσαμε την πρόοδο που ελπίζαμε. Χρειάζεται να δούμε προσεκτικά τα στοιχεία που συλλέξαμε και από τα δύο sessions ώστε να βελτιώσουμε το 'πακέτο' μας. Μετά θα επιστρέψουμε στη βάση μας για να δουλέψουμε πάνω σε βελτιώσεις ενόψει του αγώνα της Σαγκάης», δήλωσε εμφανώς απογοητευμένος ο τεχνικός διευθυντής της Williams, Mike Coughlan, στο τέλος της ημέρας. «Δυστυχώς δεν είχαμε καλό ρυθμό σήμερα. Πρέπει να αναλύσουμε τα στοιχεία και αν δούμε τι μπορούμε να κάνουμε», είπε από την πλευρά του ο Maldonado.
- Νέες αλλαγές στο επιτελείο της Mercedes AMG Petronas. Όπως ανακοίνωσε η ομάδα, ο Nick Fry, που μέχρι πρότινος εκτελούσε καθήκοντα CEO, αφήνει τη θέση του με τον Toto Wolff να αναλαμβάνει τις αρμοδιότητές του. Όσο για τον Fry, θα μείνει στην ομάδα τουλάχιστον μέχρι τα τέλη του 2014 εκτελώντας χρέη συμβούλου.

Αποτελέσματα FP2

Θ.ΟδηγόςΟμάδαΧρόνοςΔιαφ.<>Γ
1Kimi RaikkonenLOTUS1:36.56928
2Sebastian VettelRED BULL1:36.5880.01927
3Felipe MassaFERRARI1:36.6610.0920.07333
4Fernando AlonsoFERRARI1:36.9850.4160.32423
5Mark WebberRED BULL1:37.0260.4570.04129
6Romain GrosjeanLOTUS1:37.2060.6370.18026
7Nico RosbergMERCEDES1:37.4480.8790.24232
8Paul di RestaFORCE INDIA1:37.5711.0020.12330
9Lewis HamiltonMERCEDES1:37.5741.0050.00332
10Adrian SutilFORCE INDIA1:37.7881.2190.21410
11Sergio PerezMCLAREN1:37.8381.2690.05021
12Jenson ButtonMCLAREN1:37.8651.2960.02729
13Nico HulkenbergSAUBER1:38.0681.4990.20331
14Esteban GutierrezSAUBER1:38.6452.0760.57723
15Jean-Eric VergneTORO ROSSO1:38.7382.1690.09331
16Pastor MaldonadoWILLIAMS1:38.8012.2320.06327
17Daniel RicciardoTORO ROSSO1:38.9042.3350.10331
18Jules BianchiMARUSSIA1:39.5082.9390.60430
19Valteri BottasWILLIAMS1:39.6603.0910.15228
20Charles PicCATERHAM1:40.7574.1881.09729
21Giedo Van der GardeCATERHAM1:40.7684.1990.01132
22Max ChiltonMARUSSIA1:41.4384.8690.67023
By: Δημήτρης Παγκίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.