Αυτή ήταν η πρώτη νίκη του 26χρονου τρεις φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή εντός έδρας και η πρώτη του επί ευρωπαϊκού εδάφους μετά από 2 χρόνια (2011, Monza).
Για να φτάσει στην 30η νίκη της καριέρας του χρειάστηκε να παλέψει σκληρά μέχρι το τέλος για να κρατήσει πίσω του τις Lotus F1 και δη τον Kimi Raikkonen με τον οποίο δεν αποκλείεται να συνυπάρχουν από το 2014 στην Infiniti Red Bull.
Ένα ανελέητο κυνηγητό εκτυλίχθηκε από τον 30ο γύρο και έπειτα, όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας που είχε μπει μέχρι να απομακρυνθεί από την πίστα η Marussia του Bianchi, αποχώρησε.
Ο Vettel βρισκόταν στην πρωτοπορία με τις Lotus των Grosjean - Raikkonen να ακολουθούν προσπαθώντας να ανατρέψουν την κατάσταση. Ο Πρωταθλητής διαχειρίστηκε άψογα την κατάσταση ακόμα και όταν χρειάστηκε να οδηγήσει χωρίς KERS για κάποιους γύρους, όπως και η Red Bull.
Mε 11 γύρους να απομένουν για την πτώση της καρό σημαίας, η Lotus τράβηξε στα pits για 3η φορά για να του βάλει τη μαλακή γόμα, την ώρα που οι Vettel - Grosjean ήταν με την μεσαία, με την ελπίδα ότι στους εναπομείναντες γύρους ο Φινλανδός θα καταφέρει να πάρει τη νίκη. Το στοίχημα δεν της βγήκε, ωστόσο ο Raikkonen κέρδισε μια θέση, περνώντας τον ομόσταβλό του που υπάκουσε στην εντολή της ομάδας.
Από κει και πέρα, ο Fernando Alonso έκανε αθόρυβο αγώνα χωρίς στο τέλος να μπορέσει να εκμεταλλευτεί όπως θα ήθελε τη μαλακή γόμα και να περάσει τον Grosjean για την 3η θέση.
«Σήμερα δεν είχαμε το ρυθμό να παλέψουμε για κάτι καλό. Κάναμε αμυντικό αγώνα, αλλά τώρα πρέπει να κοιτάξουμε μπροστά», είπε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της ομάδας, Stefano Domenicali.
Το ανησυχητικό για τη Scuderia που είδε τον Felipe Massa να εγκαταλείπει μόλις στον 4ο γύρο από έξοδο που είχε πιθανότατα εξαιτίας μηχανικού προβλήματος, είναι ότι αμέσως μετά τον τερματισμό, ο Ισπανός αναγκάστηκε να σταματήσει την F138 στην άκρη της πίστας. Η ομάδα είπε επίσημα ότι αυτό έγινε για προληπτικούς λόγους. Αν όμως το θέμα έχει να κάνει με τα καύσιμα, τότε δεν αποκλείεται να έχουμε επιβολή ποινής.
Τα πράγματα για τη Mercedes σε αυτόν τον αγώνα δεν πήγαν καλά, καθώς τα προβλήματα με τη διαχείριση των ελαστικών επανεμφανίστηκαν. Ο Lewis Hamilton που είχε την pole position, αλλά είδε τις Red Bull να τον κατασπαράζουν στην εκκίνηση, τερμάτισε στην 5η θέση, ενώ ο Nico Rosberg που εκκινούσε από την 11η θέση, τερμάτισε 9ος.
Σε διαφορετική στρατηγική η McLaren (πήγε σε 2 pits stops, αντί 3 που έκαναν οι περισσότεροι) κατάφερε να φέρει και τα δυο της μονοθέσια στην 10άδα, με τον Jenson Button να τερματίζει 6ος και τον Sergio Perez να είναι 8ος.
Έναν από τους καλύτερους αγώνες της ζωής του έκανε ο Mark Webber που παρότι έκανε πολύ καλή εκκίνηση, περνώντας στη 2η θέση, είδε νωρίς νωρίς τις όποιες ελπίδες του για νίκη να εκμηδενίζονται εξαιτίας ενός δραματικού περιστατικού που εκτυλίχθηκε στα pits.
Στον 9ο γύρο ο Αυστραλός επισκέφθηκε το γκαράζ της ομάδας του για αλλαγή ελαστικών, ωστόσο προέκυψε πρόβλημα με τον πίσω δεξιά τροχό καθώς το μπουλόνι δεν κούμπωνε. Παρότι ο τεχνικός που κρατούσε το αεροπίστολο ωρυόταν δείχνοντας ότι υπάρχει πρόβλημα, ο lollipop-man έδωσε το "οκ" στον Webber για να φύγει. Ο τροχός που δεν είχε «κουμπώσει», έφυγε διέσχισε γκαράζ άλλων ομάδων έπεσε πάνω σε έναν camera-man της FIA. Ο άτυχος άνδρας μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο όπου βρίσκεται υπό παρακολούθηση έχοντας τις αισθήσεις του. Το περιστατικό θα εξεταστεί από τους κριτές μετά το τέλος του αγώνα.
Όλη αυτή η καθυστέρηση έριξε τον Webber στην τελευταία θέση της κατάταξης, 2 γύρους πίσω από την κορυφή. Παρ' όλα αυτά με αντεπίθεση διαρκείας κατάφερε όχι μόνο να ανακάμψει, αλλά και να τερματίσει 7ος, περνώντας τον Perez στον τελευταίο γύρο.
Την πρώτη 10άδα συμπλήρωσε ο Nico Hulkenberg δίνοντας ανάσα ζωής στην Sauber που αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα.
Το Πρωτάθλημα συνεχίζεται στις 28 του μηνός με τον αγώνα της Ουγγαρίας. Πριν από αυτόν ωστόσο θα προηγηθεί το κρίσιμο τεστ του Silverstone (17-19/7) όπου οι ομάδες -πλην της Mercedes- θα δοκιμάσουν τα νέα λάστιχα της Pirelli.
Αποτελέσματα GP Γερμανίας
| Θ | Οδηγός | Ομάδα | Διαφ. | Grid |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | Winner | 2 |
| 2 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | +1.0 | 4 |
| 3 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | +5.8 | 5 |
| 4 | Fernando Alonso | Ferrari | +7.7 | 8 |
| 5 | Lewis Hamilton | Mercedes | +26.9 | 1 |
| 6 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | +27.9 | 9 |
| 7 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | +37.5 | 3 |
| 8 | Sergio Perez | McLaren-Mercedes | +38.3 | 13 |
| 9 | Nico Rosberg | Mercedes | +46.8 | 11 |
| 10 | Nico Hulkenberg | Sauber-Ferrari | +49.8 | 10 |
| 11 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | +53.7 | 12 |
| 12 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | +56.9 | 6 |
| 13 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | +57.7 | 15 |
| 14 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | +60.1 | 14 |
| 15 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | +61.9 | 18 |
| 16 | Valtteri Bottas | Williams-Renault | +1 Lap | 17 |
| 17 | Charles Pic | Caterham-Renault | +1 Lap | 22 |
| 18 | Giedo van der Garde | Caterham-Renault | +1 Lap | 20 |
| 19 | Max Chilton | Marussia-Cosworth | +1 Lap | 21 |
| Ret | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | +38 Laps | 16 |
| Ret | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth | +39 Laps | 19 |
| Ret | Felipe Massa | Ferrari | +57 Laps | 7 |
By: Βασίλης Τριάντης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.