Σε έναν επεισοδιακό αγώνα με το SC να μπαίνει 2 φορές στην πίστα, ο Vettel πανηγύρισε την 4η συνεχόμενη νίκη του και με 5 Grand Prix να απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν είναι πια αγκαλιά με το 4ο συνεχόμενο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της καριέρας του. Αυτή ήταν η 34η νίκη στην καριέρα του 26χρονου Γερμανού και η 8η στη φετινή σεζόν.
Ο Vettel ήλεγξε τον αγώνα από την αρχή και δεν επέτρεψε σε κανέναν να τον απειλήσει.
Έφτιαξε μια διαφορά της τάξης των 4" από τον Grosjean και τη διατηρούσε σε αυτό το επίπεδο πιέζοντας όποτε χρειαζόταν και παρά τις παρατηρήσεις των ανθρώπων της Red Bull που του έλεγαν να προσέχει.
Για ακόμα μια φορά η Lotus έδειξε ότι διαθέτει μονοθέσιο που σε ρυθμό αγώνα είναι πολύ δυνατό και ικανό να διεκδικήσει βάθρα. Ο Kimi Raikkonen κατάφερε να εκμεταλλευτεί τις καταστάσεις και να αθόρυβο αγώνα να φτάσει στη 2η θέση επιδεικνύοντας όποτε χρειαζόταν το ταλέντο του (προσπέραση επί του Alonso στον 9ο και η καθοριστική προσπέραση επί του Grosjean στον 38ο). Το αυτό ισχύει και για τον Γάλλο ομόσταβλό του. Έκανε πολύ καλή εκκίνηση περνώντας με ωραίο τρόπο τον Hamilton και διατηρούσε τη 2η θέση με σχετική άνεση χωρίς να ζοριστεί ιδιαίτερα.
«Η 2η θέση είναι "ok". Όμως είμαστε εδώ για να νικάμε και το ότι έπρεπε να παλέψω σκληρά για να βρεθώ ψηλά στο grid δεν είναι ιδανικό. Ο Sebastian ήταν ταχύτερος από εμάς. Η διαφορά μας δεν ήταν τεράστια αλλά ήταν ταχύτερος και τα ελαστικά του ήταν πιο φρέσκα οπότε ήταν πολύ δύσκολο να τον πιάσω. Σήμερα βρεθήκαμε πιο κοντά στις Red Bull απ' ότι ήμασταν σε κάποιους άλλους αγώνες αλλά όχι τόσο κοντά. Ο κόσμος θα πει ότι στάθηκα τυχερός με το αυτοκίνητο ασφαλείας αλλά μερικές φορές αυτό δουλεύει με το μέρος σου και άλλες εις βάρος σους», είπε ο Raikkonen.
«Είναι ένα φανταστικό αποτέλεσμα για την ομάδα. Φυσικά ένα σκαλοπάτι πιο ψηλά στο βάθρο θα ήταν καλύτερα για εμένα και δύο σκαλοπάτια θα ήταν το ιδανικό. Το ότι με πέρασε ο Kimi είναι δικό μου λάθος. Έκανα λάθος στην στροφή 15 κι έτσι του επέστρεψα να πλησιάσει και να περάσει», σχολίασε ο Grosjean.
Εκπληκτική εμφάνιση πραγματοποίησε ο Nico Hulkenberg με την Sauber σε μια πολύ δύσκολη περίοδο για την ελβετική ομάδα. Ο Γερμανός έκανε τρομερό αγώνα έχοντας αντέξει στις επιθέσεις τόσο του Lewis Hamilton όσο και του Fernando Alonso, πράγμα όχι και τόσο απλό. «Σήμερα έκανα έναν από τους καλύτερους αγώνες της καριέρας μου μέχρι στιγμής. Eίχαμε την ευκαιρία σήμερα και την αρπάξαμε από τα μαλλιά», δήλωσε μετά το τέλος του αγώνα ο Hulk που παρότι στο μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα δεν είχε λόγω διαφοράς δικαίωμα χρήσης του DRS κατάφερνε να αποκρούει τις επιθέσεις που δεχόταν. Όπως είπε μετά την πτώση της καρό σημαίας η τελική ταχύτητα του μονοθεσίου και το καλό κράτημα ήταν τα στοιχεία που τον βοήθησαν να φτάσει σε αυτό το αποτέλεσμα.
Hamilton και Alonso που είχαν παράπονα σε πολλά σημεία του αγώνα από τα ελαστικά τους, τερμάτισαν στην 5η και 6η θέση αντίστοιχα, χωρίς να έχουν τον ρυθμό για να απειλήσουν τον Vettel, αλλά και τις Lotus.
«Δεν ήταν καλός αγώνας για εμάς, αλλά έχουμε την ευκαιρία να επανέλθουμε στη Suzuka. Στο δεύτερό μου stint, με τα σκληρά ελαστικά, το εμπρός δεξί είχε τελείως φθαρεί ξαφνικά. Όταν αυτό συμβαίνει, αρχίζεις να χάνεις θερμοκρασία, να έχεις υποστροφή και να μπλοκάρεις στο φρενάρισμα, οπότε ήταν πολύ δύσκολο να διατηρήσεις το ρυθμό σ' αυτούς τους γύρους», είπε μεταξύ άλλων ο Hamilton.
«O Vettel είναι πολύ μακριά από πλευράς βαθμών, αλλά πάνω από όλα, από πλευράς απόδοσης και δεν μπορούμε να περιμένουμε θαύματα μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος. Η 2η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών είναι μάλλον ο ρεαλιστικός στόχος, αλλά ένα πράγμα είναι σίγουρο, δεν τα παρατάμε και θα δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό μέχρι το τέλος», είπε από την πλευρά του ο Alonso.
Ο Nico Rosberg με την 2η Mercedes ήταν 7ος, έχοντας χάσει χρόνο στα μέσα του αγώνα από σπασμένη εμπρός αεροτομή, ενώ ο Jenson Button, μετά από περιπετειώδη αγώνα λόγω σπασμένης αεροτομής λίγο μετά την εκκίνηση, κατάφερε να φέρει τη McLaren στην 8η θέση.
Την βαθμολογούμενη 10άδα συμπλήρωσαν ο Felipe Massa που είχε τετακέ λίγο μετά την εκκίνηση με αποτέλεσμα να πέσει στην 21η θέση και ο Esteban Gutierrez.
Ο Mark Webber εγκατέλειψε στον 38ο γύρο όταν το μονοθέσιό του τυλίχθηκε στις φλόγες μετά την σύγκρουσή του με τον Adrian Sutil (ο Γερμανός έπεσε πάνω του).
Δύο φορές μέσα σε λίγους γύρους μπήκε στην πίστα το safety car. Η πρώτη ήταν στο 31ο γύρο όταν το εμπρός δεξί λάστιχο στη McLaren του Perez διαλύθηκε γεμίζοντας την πίστα. Το περιστατικό συνέβη μπροστά στους Webber/Hamilton που ακολουθούσαν, με τον Αυστραλό να πατάει στα θραύσματα και να έχει και αυτός κλαταρισμένο ελαστικό.
Ο Webber πάντως άσκησε σκληρή κριτική στην Pirelli λέγοντας χαρακτηριστικά: «Οι πιλότοι δεν είναι σημαντικοί. Τα λάστιχα φθείρονται αρκετά και κάποιες φορές διαλύονται, αλλά αυτό είναι στο χέρι της Pirelli να το λύσει. Η Pirelli θα πει ότι το κλατάρισμα του Perez προκλήθηκε από το μπλοκάρισμα που είχε νωρίτερα, αλλά ο λόγος που οι πιλότοι μπλοκάρουν στα φρένα είναι γιατί δεν έχει μείνει καθόλου πέλμα».
Το SC αποχώρησε στον 37ο για να επανεμφανιστεί στον 39ο, λόγω της φωτιάς στο μονοθέσιο του Webber.
Όσο είχαμε αγώνα, ο Raikkonen είχε προλάβει να περάσει τον Grosjean και ο Hulkenberg με εκπληκτική ενέργεια, είχε βρεθεί μπροστά από τον Hamilton.
Επικίνδυνη η επιλογή των αγωνοδικών να στείλουν στην πίστα ένα SUV (fire truck το αποκαλούν) για να σπεύσει στο σημείο της φλεγόμενης RB9, χωρίς πρώτα να ενημερωθούν οι πιλότοι. Η FIA παραδέχθηκε ότι ήταν δική της επιλογή, τόνισε όμως ότι δεν περίμενε ότι το αυτοκίνητο θα έμπαινε στην πίστα μπροστά από τους πρωτοπόρους, πριν εμφανιστεί το SC.
Το Πρωτάθλημα συνεχίζεται με τον αγώνα της Ιαπωνίας, στην πίστα της Suzuka, στις 13 του μηνός. Εκεί, ο Vettel έχει την ευκαιρία να εξασφαλίσει μαθηματικά τον μιας και η διαφορά του από τον Alonso έχει εκτιναχθεί στους 77 βαθμούς.
Αποτελέσματα Αγώνα
Θ. | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφ. | <> | P | |
1 | Sebastian Vettel | RED BULL | 1:43.578 | 24 | |||
2 | Kimi Raikkonen | LOTUS | 1:42.445 | 0.923 | 30 | ||
3 | Romain Grosjean | LOTUS | 1:42.403 | 1.272 | 0.349 | 24 | |
4 | Nico Hulkenberg | SAUBER | 1:42.841 | 25.670 | 54.187 | 29 | |
5 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:43.596 | 11.598 | 0.189 | 26 | |
6 | Fernando Alonso | FERRARI | 1:43.665 | 6.431 | 0.420 | 28 | |
7 | Nico Rosberg | MERCEDES | 1:42.803 | 36.202 | 29.771 | 27 | |
8 | Jenson Button | MCLAREN | 1:44.457 | 26.873 | 0.233 | 33 | |
9 | Felipe Massa | FERRARI | 1:43.157 | 39.620 | 12.189 | 27 | |
10 | Sergio Perez | MCLAREN | 1:43.182 | 36.915 | 0.568 | 25 | |
11 | Esteban Gutierrez | SAUBER | 1:42.744 | 40.296 | 3.381 | 25 | |
12 | Valteri Bottas | WILLIAMS | 1:44.414 | 42.541 | 2.245 | 27 | |
13 | Pastor Maldonado | WILLIAMS | 1:45.194 | 41.930 | 0.890 | 32 | |
14 | Charles Pic | CATERHAM | 1:44.948 | 43.530 | 2.437 | 24 | |
15 | Giedo Van der Garde | CATERHAM | 1:44.375 | 49.475 | 5.945 | 24 | |
16 | Jules Bianchi | MARUSSIA | 1:45.414 | 45.942 | 0.520 | 24 | |
17 | Max Chilton | MARUSSIA | 1:45.518 | 54.110 | 8.690 | 24 | |
18 | Jean-Eric Vergne | TORO ROSSO | ΕΓΚ/ΨΕ | 60.630 | 0.000 | 19 | |
19 | Daniel Ricciardo | TORO ROSSO | ΕΓΚ/ΨΕ | 33.246 | 0.000 | 21 | |
20 | Adrian Sutil | FORCE INDIA | ΕΓΚ/ΨΕ | 0 | |||
21 | Mark Webber | RED BULL | ΕΓΚ/ΨΕ | 0 | |||
22 | Paul di Resta | FORCE INDIA | ΕΓΚ/ΨΕ | 0 |
By: Βασίλης Τριάντης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.