Μετά την ισοπεδωτική εμφάνιση του Sebastian Vettel στη Σιγκαπούρη, υπήρξαν κάποιες υπόνοιες σχετικά με τη νομιμότητα του μονοθεσίου της Red Bull.
Συγκεκριμένα, ο Giancarlo Minardi, πρώην ιδιοκτήτης της ομώνυμης ομάδας, η οποία σήμερα βρίσκεται στο grid ως Scuderia Toro Rosso, είπε ότι αίσθησή του είναι πως η RB9 χρησιμοποιεί σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (ευρύτερα γνωστό ως traction control), κάτι που απαγορεύεται βάσει κανονισμών.
Δικαιολογώντας την άποψή του, ο Ιταλός, που βρέθηκε στη Σιγκαπούρη για να παρακολουθήσει τον αγώνα, είπε μεταξύ άλλων: «Από τη σουίτα μου, επέλεξα μερικά σημεία ως σημεία αναφοράς, προκειμένου να παρακολουθήσω και να συγκρίνω τον τρόπο οδήγησης των πιλότων. Εντυπωσιάστηκα από τον απόλυτο τρόπο της οδήγησης του Vettel σε αυτό το τμήμα της πίστας. Ήταν σε θέση να χρησιμοποιεί όλο το πλάτος της πίστας χωρίς να κάνει διορθώσεις, σε αντίθεση με τους αντιπάλους του (και τον teammate του). Στο ίδιο τμήμα, ο Sebastian ήταν σε θέση να επιταχύνει 50 μέτρα πριν από κάθε άλλο οδηγό, συμπεριλαμβανομένου και του Webber. Αυτό που με εξέπληξε περισσότερο ήταν ο ήχος του κινητήρα. Εκτός ότι επιτάχυνε 50 μέτρα πριν από κάθε άλλο οδηγό, ο κινητήρας της Renault στο μονοθέσιο του Γερμανού έβγαζε και διαφορετικό ήχο από όλους τους άλλους της Γαλλικής εταιρείας, ακόμα και από αυτόν του Mark. Αυτός ο ήχος είναι παρόμοιος με τον ήχο που γίνεται από κινητήρα όταν το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης μπαίνει λειτουργία».
Το θέμα δεν πήρε διαστάσεις καθώς η FIA ξεκαθάρισε πως το μονοθέσιο της Red Bull είναι καθ' όλα νόμιμο. «Ο Jo Bauer (τεχνικός έφορος της FIA) δεν βρήκε καμία παρατυπία. Όλα είναι υπό έλεγχο, το μονοθέσιο του Vettel είναι σύμφωνο με τους κανονισμούς», ήταν το σχόλιο που έκανε ο Charlie Whiting μιλώντας στην Sport Bild.
Στην τελευταία του έκδοση, το ιταλικό περιοδικό Autosprint, κυκλοφόρησε με βασικό θέμα στο εξώφυλλό του τη Red Bull και τίτλο «το μυστικό του Vettel». Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η Red Bull έχει εξελίξει μια ειδική χαρτογράφηση η οποία διαχειρίζεται τη ροή των αερίων των εξατμίσεων με τρόπο παρόμοιο με εκείνον των blown diffusers που είχαν τα μονοθέσια το 2011 (απαγορεύτηκε η χρησιμοποίησή τους). Θυμίζουμε ότι η ECU είναι κοινή για όλες τις ομάδες. Από κει και πέρα από τους μηχανικούς εξαρτάται το πως θα «ξεκλειδώσουν» τις δυνατότητές της.
Στην Κορέα, ζητήθηκε από τον Sebastian Vettel να τοποθετηθεί επί του θέματος. Ο Γερμανός που οδεύει ολοταχώς προς την κατάκτηση του 4ου συνεχόμενου Πρωταθλήματος της καριέρας του παραδέχθηκε ότι η ομάδα έχει εξελίξει ένα ειδικό σύστημα που του δίνει σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.
«Είμαστε περήφανοι για το σύστημα γιατί οι άλλοι δεν θα ανακαλύψουν ποτέ πως το κάναμε. Συνεχίζουμε να εξελίσσουμε το μονοθέσιό μας. Χαζολογήσαμε αρκετά στις ελεύθερες δοκιμές της Σιγκαπούρης και η πρώτη φορά που δούλεψε ήταν στον αγώνα. Είμαι αισιόδοξος γιατί οι άλλοι δεν θα ανακαλύψουν ποτέ πως το κάναμε», είπε χαρακτηριστικά ο Γερμανός.
Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, δεν έκρυψε την ενόχλησή του για τις υπόνοιες του Minardi. «Θα ήμασταν ανόητοι να έχουμε traction control σε ένα μονοθέσιο που χρησιμοποιεί ενιαία ECU που ελέγχεται διαρκώς από την FIA. Το πρόβλημα είναι ότι ήταν τόσο επιβλητική η εμφάνιση του Sebastian στη Σιγκαπούρη, που ήταν αναπόφευκτο να μην δημιουργηθούν απορίες και ερωτηματικά για το πως έγινε αυτό. Το πιο εύκολο συμπέρασμα είναι να πει κανείς ότι η Red Bull κλέβει. Όμως αυτά τα πράγματα είναι τόσο ελεγχόμενα που κάτι τέτοιο είναι αδύνατο. Το γεγονός είναι ότι ο Sebastian οδήγησε εκπληκτικά στη Σιγκαπούρη. Είχε τρομερό ρυθμό. Εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τις δυνατότητες του μονοθέσιου και βρίσκεται σε κορυφαία κατάσταση. Μας προκαλεί αναστάτωση αυτή η συζήτηση περί traction control; Όχι. Θα χάσουμε τον ύπνο μας; Όχι φυσικά!».
«Νομίζω ότι στη Σιγκαπούρη είδαμε τις πραγματικές δυνατότητες του μονοθεσίου τους», δήλωσε ο Lewis Hamilton, αναγνωρίζοντας την ανωτερότητα και την υπεροχή του δημιουργήματος του Adrian Newey. «Παρακολουθώντας τα onboard πλάνα, έβλεπες τον Vettel να πατάει τέρμα το γκάζι τουλάχιστον 20 μέτρα πριν απ' όλους τους άλλους και αυτό είναι τεράστιο πλεονέκτημα. Δεν υπάρχει κάτι που να μπορείς να κάνεις, παρά μόνο το να ζητάς κάθε φορά περισσότερη κάθετη δύναμη. Η τελευταία φορά που είχα τη δυνατότητα να πατήσω τέρμα το γκάζι από τόσο νωρίς ήταν το 2007, όταν υπήρχε ακόμα το traction control».
Για το θέμα ρωτήθηκε και ο Fernando Alonso, που βρίσκεται 60 βαθμούς πίσω από τον Vettel. «Από τις χειμερινές δοκιμές ο ήχος του κινητήρα τους ακούγεται διαφορετικά. Σίγουρα χρησιμοποιούν κάτι διαφορετικό σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες, αλλά κάτι που είναι εντελώς 'ok' γιατί περνούν όλους τους τεχνικούς ελέγχους. Οπότε είναι 'ok' και από μας εξαρτάται να κάνουμε καλύτερη δουλειά και να μεγιστοποιήσουμε τις δυνατότητες, οπότε αν θέλετε την άποψή μου δεν έχω κάποια περίεργη αίσθηση γι' αυτό το θέμα».
«Είναι αλήθεια ότι όταν βρίσκεις μια Red Bull στο δρόμο σου βλέπεις ότι είναι πιο γρήγορη από σένα στις στροφές, αλλά αυτό συμβαίνει κάποιες φορές και με άλλα μονοθέσια. Όταν η Mercedes για παράδειγμα έπαιρνε συνεχόμενες pole positions και νίκησε εύκολα στην Ουγγαρία υπήρχε η ίδια αίσθηση. Όπως είπα όμως, όλα τα πράγματα είναι καλά και είναι στο χέρι μας να κάνουμε καλύτερη δουλειά», πρόσθεσε ο Ισπανός πιλότος της Ferrari.
By: Βασίλης Τριάντης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.