Η αυλαία για το πρωτάθλημα του 2013 έπεσε στη Βραζιλία με τον πρωταθλητή Sebastian Vettel με τη Red Bull να πετυχαίνει την 9η συνεχόμενη νίκη του και 13η συνολικά στη σεζόν και να ολοκληρώνει μια ονειρική πραγματικά χρονιά!
Στον τελευταίο του αγώνα στη Formula 1, ο Αυστραλός Mark Webber ολοκλήρωσε την καρίερα του στην κορωνίδα των μηχανοκίνητων σπορ στη δεύτερη θέση πίσω από τον team-mate του.
Το βάθρο στο Interlagos συμπλήρωσε ο Fernando Alonso με τη Ferrari που έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα, αλλά σε συνδυασμό με την 7η θέση του Felipe Massa (και ο Βραζιλιάνος στον τελευταίο του αγώνα με τη Scuderia) δεν κατάφεραν για 6 μόλις βαθμούς να πάρουν τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών από τη Mercedes.
Εξαιρετικό αγώνα έκανε και Jenson Button με τη McLaren που είδε τέταρτος την καρό σημαία, ενώ τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Nico Rosberg με Mercedes, Sergio Perez με McLaren, Felipe Massa με Ferrari, Nico Hulkenberg με Sauber, Lewis Hamilton με Mercedes και Daniel Ricciardo με Toro Rosso.
Με την 9η συνεχόμενη νίκη του ο Vettel ισοφάρισε το ρεκόρ του Alberto Ascari ο οποίος όμως το είχε πετύχει σε δύο σεζόν καθώς είχε κερδίσει τους 6 τελευταίους αγώνες του 1952 και τους 3 πρώτους του 1953. Επίσης με τις 13 νίκες μέσα στο 2013 ισοφάρισε και το ρεκόρ του Michael Schumacher που πίσω στο 2004 πέτυχε τις περισσότερες νίκες σε μία σεζόν (βεβαίως ο Schumi έχει 13 νίκες σε 18 αγώνες).
Στον αγώνα τώρα ήταν η πρώτη φορά μέσα στο τριήμερο που είδαμε το Interlagos στεγνό. Στην εκκίνηση ο Nico Rosberg ξεκίνησε καλύτερα και πέρασε τον Sebastian Vettel, ενώ πολύ καλά ξεκίνησε και η άλλη Mercedes με τον Lewis Hamilton, ο οποίος πέρασε τον Fernando Alonso για να ανέβει 3ος, ενώ ο Ισπανός της Ferrari έμεινε 4ος, μπροστά από τον Mark Webber. Στις πιο πίσω θέσεις εξαιρετική εκκίνηση έκανε και ο Felipe Massa που από την 9η θέση βρέθηκε στην 6η. Με τη συμπλήρωση όμως του πρώτου γύρου είχαμε την αποκατάσταση της... τάξης στους πέντε πρώτους με τον Vettel να περνά τον Rosberg, και τους Alonso Και Webber να περνούν τον Hamilton.
Η πρώτη μεγάλη απώλεια ήταν αυτή του Romain Grosjean με τη Lotus, ο οποίος μετά από 4 γύρους είχε διαρροή λαδιών στον κινητήρα της Renault και εγκατέλειψε. Ο Webber άρχισε να περνάει σε εκείνο το σημείο όσους έβρισκε μπροστά του και βρέθηκε τελικά πίσω από τον Vettel ο οποίος είχε φτιάξει ήδη μια καλή διαφορά με τους υπόλοιπους.
Τα πρώτα pit-stop έγιναν από τον 15ο έως τον 23ο με μεγάλο άτυχο τον Webber που είχε πρόβλημα με το πίσω αριστερά ελαστικό και καθυστέρησε με αποτέλεσμα να βγει στην πίστα πίσω από τον Alonso. Ο Vettel λοιπόν διατηρούσε την πρωτοπορία, μπροστά από τους Alonso, Webber, Massa, Hamilton, Button, Rosberg, Perez, Hulkenberg και Ricciardo. Λίγο αργότερα όμως ο Webber πήρε και πάλι τη 2η θέση από τον Alonso.
Μεγάλη μάχη έδωσε σε εκείνο το σημείο και ο Felipe Massa στον τελευταίο του αγώνα με τη Ferrari καθώς προσπαθούσε να διατηρήσει την 4η θέση από τον Hamilton. Να υπενθυμίσουμε ότι η μάχη για τη 2η θέση στους κατασκευαστές ήταν ανοιχτή μεταξύ Mercedes και Ferrari. Ο Βραζιλιάνος στον 32ο γύρο έλαβε ποινή διέλευσης γιατί πάτησε τη λευκή γραμμή στην είσοδο του pit lane και με τους τέσσερις τροχούς. Έτσι ο Massa επέστρεψε στην πίστα στην 8η θέση.
Στον 45ο γύρο ξεκίνησαν και πάλι τα pit-stop με τον Vettel αυτή τη φορά να είναι το μεγάλο θύμα. Οι άνθρωποι της Red Bull έκαναν ένα από τα σπάνια λάθη τους σε σχέση με τον πρωταθλητή καθώς δεν είχαν έτοιμα τα ελαστικά του Γερμανού και εκείνος έμεινε αρκετή ώρα σταματημένος. Αυτό έδωσε στους Webber και Alonso την ευκαιρία να τον πλησιάσουν. Λίγο νωρίτερα υπήρξε και επαφή ανάμεσα σε Hamilton και Bottas, κάτι που έστειλε τον οδηγό της Williams εκτός αγώνα και τον Βρετανό της Mercedes να γυρίζει σιγά-σιγά με κλαταρισμένο ελαστικό. Οι αγωνοδίκες έκριναν ότι ο Hamilton ήταν υπεύθυνος για την επαφή και του επέβαλαν ποινή διέλευσης, που τον έριξε στη 10η θέση.
Στους τελευταίους γύρους είδαμε και τις πρώτες σταγόνες βροχής, κάτι όμως που δεν επηρέασε καθόλου τον αγώνα. Έτσι ο Sebastian Vettel έφτασε και πάλι με άνεση στην 9η συνεχόμενη νίκη του και 13η της χρονιάς ενώ το βάθροο συμπλήρωσαν οι Webber και Alosno. Η Αυλαία έπεσε λοιπόν στη Βραζιλία και η Mercedes κέρδισε τη μάχη για τη 2η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών καθώς έφτασε στους 360 βαθμούς έναντι 354 της Ferrari.
Αυλαία στο Interlagos είχαμε και για τους V8 ατμοσφαιρικούς, ενώ από του χρόνου ξεκινάει η εποχή των V6 turbo των 1.600 κ.εκ. Για να δούμε τι θα μας φέρει αυτό το νέο κεφάλαιο...
By: Βασίλης Τριάντης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.