Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2013

4 σερί όπως ο Fangio & ο Schumi!

Με «ντόνατς» στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού -για τα οποία παρεμπιπτόντως τιμωρήθηκε με πρόστιμο 25.000 ευρώ η Red Bull και ο ίδιος με την πρώτη του επίπληξη για φέτος- πανηγύρισε την κατάκτηση του 4ου σερί Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της καριέρας του ο Sebastian Vettel, γνωρίζοντας την αποθέωση από τον κόσμο που βρέθηκε στις εξέδρες του Buddh circuit.
Στη συνέχεια βγήκε από την RB9, υποκλίθηκε μπροστά της και έτρεξε προς την κατάμεστη κεντρική εξέδρα για να πανηγυρίσει με το κοινό στο οποίο επίσης υποκλίθηκε και να πετάξει τα γάντια του.

Λίγο αργότερα δεν μπόρεσε να συγκρατήσει τα δάκρυά του. Άνθρωπος είναι και αυτός, ασχέτως αν μέσα στην πίστα θυμίζει καλοκουρδισμένη μηχανή. Ο Γερμανός δεν είναι αντιπαθητικός χαρακτήρας. Τουναντίον. Και χιούμορ διαθέτει και ωραίος τύπος είναι από όσα λένε όσοι τον συναναστρέφονται - από δημοσιογράφους μέχρι πιλότους.
Το θέμα στην περίπτωσή του είναι ότι κερδίζει συνέχεια. Αυτό συνεπάγεται ότι ο κόσμος βαριέται και πρέπει κάπου να ξεσπάσει. Και μοιραία ξεσπά στον πιτσιρικά.
Στα 26 του έχει κατακτήσει τον κόσμο της F1, καταφέρνοντας κάτι σπάνιο: να πάρει τέσσερα -ή περισσότερα- συνεχόμενα Πρωταθλήματα. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι συγκαταλέγεται στους κορυφαίους όλων των εποχών. Το αν είναι ο καλύτερος όλων που είπε και ο Bernie, ο χρόνος θα το δείξει.
«Είναι φανταστικό! Μόνο ένα έχω να πω για τον Sebastien: είναι ο καλύτερος στον κόσμο!», έλεγε πανευτυχής μετά το τέλος του αγώνα ο επικεφαλής της ομάδας, Christian Horner.
Ενδεικτικό του τι έχει πετύχει ο Vettel αποτελεί το γεγονός ότι μέχρι σήμερα, μόλις δύο πιλότοι είχαν καταφέρει να κερδίσουν 4 ή και περισσότερα συνεχόμενα Πρωταθλήματα: Ο Michael Schumacher των 7 Πρωταθλημάτων και ο Juan Manuel Fangio των 5.
Τέσσερις τίτλους έχει στο παλμαρέ του και ο «καθηγητής» Alain Prost, μόνο που δεν ήταν συνεχόμενοι.
Κρατήστε επίσης ότι ο Vettel έφτασε τα 4 σε ηλικία μόλις 26 χρόνων. Ο Fangio ήταν 45 όταν πήρε το 4ο, ο Schumi 32 και ο Prost 38. Σημειώστε δε ότι ο Γάλλος πανηγύρισε την πρώτη του νίκη στην F1 στα 26 του (1981, Dijon-Prenois με Renault)...
«Δεν έχω λόγια. Θέλω να ευχαριστήσω το κοινό. Είναι κρίμα που δεν θα έρθουμε εδώ του χρόνου. Είχα σκεφτεί να πω δυο λόγια, αλλά τώρα δε μου βγαίνει τίποτα», σχολίασε ο Γερμανός για να προσθέσει: «Μπορεί απ' έξω να φαινόταν ότι φέτος είχαμε μια εύκολη σεζόν, αλλά δεν είναι έτσι. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς έγινα δέκτης αποδοκιμασιών, αλλά το ξεπέρασα. Το να φτάσω στο σημείο να πετύχω ό,τι και οι Prost, Fangio και Schumacher, με κάνει να αισθάνομαι πολύ χαρούμενος. Είναι μια από τις καλύτερες μέρες της ζωής μου. Υπάρχουν τόσα πολλά πρόσωπα που θέλω να ευχαριστήσω από την εποχή που αγωνιζόμουν στα καρτ και στη Formula junior».
Άλλη μια εκπληκτική σεζόν για τον ίδιο και την Red Bull που διέλυσε τον ανταγωνισμό ειδικά από το φτάνοντας στο 4ο συνεχόμενο νταμπλ της ιστορίας της. Και όλα αυτά τρεις αγώνες πριν την ολοκλήρωση της χρονιάς.
Με 10 νίκες έως τώρα (6 εκ των οποίων συνεχόμενες), 7 pole positions και 13 παρουσίες στο βάθρο, ο Sebastian Vettel, από το Heppenheim της Γερμανίας, είναι πανάξια ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2014, όπως άλλωστε συνέβη το 2013, το 2012 και το 2011.
Aν νικήσει και τους τρεις εναπομείναντες αγώνες θα φτάσει τις 13 νίκες σε μια σεζόν κάτι που μέχρι σήμερα έχει καταφέρει μόνο ο συμπατριώτης του και ίνδαλμα του, Michael Schumacher (2004, 13 νίκες σε 18 αγώνες), ενώ θα σημειώσει και νέο ρεκόρ συνεχόμενων νικών σε μια σεζόν που έχει από το 2004 ο Schumi με 7 (ο Vettel έχει 6 αυτή τη στιγμή).
Τα συνολικά του στατιστικά όλα αυτά τα χρόνια που αγωνίζεται στη Formula 1 προκαλούν ίλιγγο: 36 νίκες (μόνο οι Senna, Prost, Schumi έχουν παραπάνω) εκ των οποίων οι 35 με τη Red Bull, σε σύνολο 117 εκκινήσεων, 43 pole positions (42 με την Red Bull) - υπολείπεται μόνο των Senna - Schumi, 59 παρουσίες στο βάθρο (58 με την Red Bull) και 21 ταχύτεροι γύροι αγώνα, όλοι με την Red Bull.
Πολλά credits φυσικά ανήκουν στον Adrian Νewey - τον δημιουργό αυτών των απίθανων μονοθεσίων που όσο βαρύ κι αν ακούγεται έχουν ταπεινώσει τα τελευταία χρόνια τις παραδοσιακές δυνάμεις του σπορ.
Σήμερα, ο 54χρονος Newey έγινε ο πρώτος σχεδιαστής στην ιστορία του σπορ με 10 τίτλους οδηγών και άλλους τόσους κατασκευαστών!
Του χρόνου κάτι καινούργιο ξεκινάει με τις αλλαγές των τεχνικών κανονισμών. Ίσως τα πράγματα να αλλάξουν, ίσως πάλι να μην αλλάξει τίποτα.
Αυτό που όλοι προσεύχονται μέσα τους είναι ο 55χρονος Βρετανός σχεδιαστής να βγει στη σύνταξη ή να αποφασίσει να ασχοληθεί με κάτι άλλο, όπως για παράδειγμα το σχεδιασμό σκάφους για τον κορυφαίο ιστιοπλοϊκό αγώνα του κόσμου, το America's Cup, μήπως και σταματήσει επιτέλους η φρενήρη πορεία της Red Bull.
Kάποιος έγραψε πολύ εύστοχα στο twitter το εξής: «Από το 2000 ήταν ο Schumacher, o Todt και ο Brawn. Από το 2010 είναι οι Vettel, Horner, Newey. Κάποιοι το λένε βαρετό, εγώ το λεω ιδιοφυΐα».


By: Βασίλης Τριάντης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.