Ο Vettel νίκησε στην Ινδία για 3η συνεχόμενη χρονιά και εξασφάλισε το 4ο συνεχόμενο Πρωτάθλημα της καριέρας του. 4ο σερί νταμπλ για την Red Bull.
Ο 26χρονος Γερμανός πανηγύρισε την 9η φετινή του νίκη τερματίζοντας σχεδόν μισό λεπτό μπροστά από την Mercedes του Nico Rosberg.
Στο 3ο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Romain Grosjean με αντεπίθεση διαρκείας στο τέλος. Ο Felipe Massa ακολούθησε στην 4η θέση, με τον Sergio Perez να κάνει την κίνηση ματ στο τέλος βάζοντας τα γυαλιά στους Lewis Hamilton (6ος) - Kimi Raikkonen (7ος).
Ακολούθησαν οι πιλότοι της Sahara Force India που πραγματοποίησαν καλή εμφάνιση στον εντός έδρας αγώνα της ομάδας τους, με τον Paul di Resta να τερματίζει μπροστά από τον Adrian Sutil.
Την βαθμολογούμενη 10άδα συμπλήρωσε ο Daniel Ricciardo. Μόλις 11ος ο Fernando Alonso που έχασε έδαφος στην αρχή μετά την επαφή που είχε με τον Mark Webber. O Αυστραλός εγκατέλειψε από πρόβλημα στον εναλλάκτη και ενώ βρισκόταν στη 2η θέση.
Ο γεννημένος στις 3 Ιουλίου του 1987 Sebastian Vettel συμπλήρωσε στις 27 Οκτωβρίου του 2013 στο GP της Ινδίας την 36η νίκη της καριέρας του και υπόγραψε στην ιστορία του motorsport το 4ο συνεχόμενο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Την ίδια στιμγή η Red Bull κατέγραψε και αυτή το 4ο συνεχόμενο με τον Adrian Newey να πανηγυρίζει τα τέσσερα double της Αυστριακής ομάδας στο βάθρο του Buddh International Circuit. Ο Βρετανός σχεδιαστής είναι και ο μόνος που έχει πανηγυρίσει 10 πρωταθλήματα στη Formula 1 (4 με τη Williams, 2 με τη McLaren, 4 με τη Red Bull) και αναμφισβήτητα έχει δημιουργήσει μία «αυτοκρατορία» με τους «Ταύρους» που δύσκολα θα βρει αντίπαλο στο άμεσο μέλλον.
Η νίκη στην Ινδία ήταν η 6η συνεχόμενη του Sebastian Vettel, ο οποίος έχει 10 συνολικά μέσα στο 2013. Ο απίστευτος Γερμανός, ξεκίνησε το 2010 ως ο πιο νεαρός πρωταθλητής Formula 1 και όπως δείχνουν τα πράγματα το όνομά του θα συνεχίσει να γράφεται με χρυσά γράμματα στην ιστορία του σπορ. Ήδη φιγουράρει στην 3η θέση δίπλα σε αυτό του «Καθηγητή» Alain Prost ο οποίος διαθέτει και αυτός 4 Παγκόσμια Πρωταθλήματα ενώ ως «πρόκληση» στο πάνθεον των Πρωταθλητών απομένει μόνο ο Juan Manuel Fangio με 5 πρωταθλήματα στη δεύτερη θέση (1951, 1954-1957) και το ίνδαλμά του, ο επτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής Michael Schumacher (1994-1995, 2000-2004). Επίσης έγινε και ο νεότερος πιλότος που καταφέρνει 4 συνεχόμενα πρωταθλήματα, ενώ στους συνολικούς βαθμούς στη Formula 1 (1376) βρίσκεται στην 3η θέση πίσω από τον Fernando Alonso με 1571 και τον Michael Schumacher με 1506.
Τελικά το ειδικό κράνος με το νούμερο 1571 του Ισπανού δις Παγκόσμιου Πρωταθλητή Fernando Alonso δεν ήταν τυχερό στο Buddh International Circuit. Στην εκκίνηση ο Sebastian Vettel κατάφερε να κρατήσει την πρώτη θέση από τις δύο Mercedes του Rosberg και Hamilton, ενώ ο Felipe Massa με τη Ferrari έκανε εξαιρετική εκκίνηση και προσπέρασε τελικά τις δύο Mercedes για να πάρει τη 2η θέση. Πιο πίσω ο Webber με τη δεύτερη Red Bull στριμώχτηκε με τον Raikkonen και ακολούθως είχε επαφή με τον Alonso, γεγονός που οδήγησε στο σπάσιμο της εμπρός πτέρυγας του Ισπανού. Ο Webber έπεσε στην 6η θέση και ο Alonso αναγκάστηκε να μπει στα pit για να αλλάξει εμπρός πτέρυγα.
Μόλις στον 3ο γύρο ο Vettel άλλαξε τα μαλακά ελαστικά με τα μεσαία της Pirelli και άφησε στην πρώτη θέση τον Felipe Massa, ο οποίος είχε πίσω του τις Mercedes των Rosberg και Hamilton και στην 4η θέση τον Mark Webber, που στο μεταξύ προσπέρασε τον Kimi Raikkonen με τη Lotus.
Μέχρι το 10ο γύρο όσοι είχαν τη μεσαία γόμα βρέθηκαν να οδηγούν τον αγώνα καθώς όσοι είχαν τα μαλακά της Pirelli μπήκαν στα pit για να τα αλλάξουν. Έτσι, στην πρώτη πεντάδα είχαμε τους Webber, Perez, Ricciardo, Grosjean και Sutil, μπροστά από τους Vettel, Massa, Rosberg και Hamilton. Η RB9 του Vettel ήταν όμως το ταχύτερο μονοθέσιο στην πίστα και άρχισε να προσπερνά όσους έβρισκε μπροστά του. Πρώτα ήταν ο Sutil, μετά ο Grosjean και στη συνέχεια ο Ricciardo ενώ λίγο αργότερα πέρασε εύκολα και τον Sergio Perez και ανέβηκε στη 2η θέση με τον teammate του να βρίσκεται στην κορυφή εκείνη τη στιγμή.
Στον 28ο γύρο ξεκίνησε ο νέος κύκλος των pit stop με τον Nico Rosberg που μπήκε για 2η φορά. Στον επόμενο γύρο άρχισαν να μπαίνουν οι πιλότοι που ξεκίνησαν τον αγώνα με τα μεσαία ελαστικά. Οι Webber και Perez επέλεξαν σε αυτό το σημείο να βάλουν τη μαλακή γόμα για να μπορέσουν να κάνουν το τελευταίο stint με τη μεσαία ενώ δύο γύρους αργότερα ήρθε η σειρά του Sebastian Vettel, με σκοπό ο Γερμανός να φτάσει μέχρι το τέλος.
Ο Webber κράτησε τη μαλακή γόμα στο μονοθέσιό του μόνο για 4 γύρους και ξαναμπήκε για να βάλει τη μεσαία και να φτάσει με αυτήν μέχρι το τέλος. Ο Αυστραλός επέστρεψε στην πίστα στη 2η θέση, πίσω από τον Vettel. Το πρόβλημα στον εναλλάκτη της RB9 του Mark Webber τον ανάγκασε να εγκαταλείψει στον 40ο γύρο, ενώ ο Adrian Sutil με τη Force India ήταν ο πιλότος που προσπάθησε να ακολουθήσει στρατηγική ενός pit-stop. Κράτησε τη μεσαία γόμα λοιπόν για 42 γύρους και έβαλε στη συνέχεια τη μαλακή.
Η στρατηγική του Sutil δεν έμοιαζε τόσο ακραία, καθώς ο Kimi Raikkonen, που είχε κάνει το pit-stop του μόλις στον 8ο γύρο, δεν φαινόταν διατεθειμένος να ξανασταματήσει. Ο Φινλανδός της Lotus βρισκόταν στη 2η θέση αλλά είχε πίσω του τον Nico Rosberg, ο οποίος είχε πολύ πιο φρέσκα ελαστικά και τον πέρασε εύκολα, για να πάρει εκείνος τη 2η θέση. Τα ελαστικά του Raikkonen είχαν τελειώσει και όσοι βρίσκονταν πίσω του τον πλησίαζαν συνεχώς. Ο Grosjean τον πέρασε τρεις γύρους πριν από το τέλος, για να πάρει την 3η θέση, ενώ αμέσως μετά τον πέρασε και ο Felipe Massa. Στον επόμενο γύρο πέρασαν τον Φινλανδό οι Perez και Hamilton. Ο Grosjean μάλιστα είχε αντίστοιχη στρατηγική, καθώς είχε μπει για το μοναδικό του pit stop στον 14ο γύρο.
Ο Raikkonen αναγκάστηκε να κάνει ένα ακόμα pit-stop στον τελευταίο γύρο και να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα αλλά αυτά δεν άγγιξαν καθόλου τον Sebastian Vettel που πανηγύρισε τρελά τον 4ο συνεχόμενο τίτλο του με «ντόνατς» στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού μπροστά από τους φανατικούς Ινδούς φίλαθλους.
Το Grand Prix του Abu Dhabi είναι ο επόμενος αγώνας στο καλεντάρι του πρωταθλήματος Formula 1 και θα διεξαχθεί το 3ήμερο 1-3 Νοεμβρίου.
Αποτελέσματα Aγώνα
Θ. | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφ. | <> | P | |
1 | Sebastian Vettel | RED BULL | 1:29.057 | 29 | |||
2 | Nico Rosberg | MERCEDES | 1:31.856 | 29.800 | 33 | ||
3 | Romain Grosjean | LOTUS | 1:30.733 | 39.800 | 10.000 | 47 | |
4 | Felipe Massa | FERRARI | 1:30.140 | 41.600 | 1.800 | 30 | |
5 | Sergio Perez | MCLAREN | 1:28.607 | 43.800 | 2.100 | 27 | |
6 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:33.441 | 52.400 | 8.600 | 29 | |
7 | Kimi Raikkonen | LOTUS | 1:27.679 | 67.900 | 15.500 | 52 | |
8 | Paul di Resta | FORCE INDIA | 1:30.201 | 72.800 | 4.800 | 29 | |
9 | Adrian Sutil | FORCE INDIA | 1:28.419 | 74.700 | 1.800 | 18 | |
10 | Daniel Ricciardo | TORO ROSSO | 1:28.831 | 76.200 | 1.500 | 21 | |
11 | Fernando Alonso | FERRARI | 1:30.190 | 78.200 | 2.000 | 26 | |
12 | Pastor Maldonado | WILLIAMS | 1:29.164 | 78.900 | 0.600 | 26 | |
13 | Jean-Eric Vergne | TORO ROSSO | 1:29.752 | 1 L | 1 L | 34 | |
14 | Jenson Button | MCLAREN | PIT STOP | 1 L | 0.100 | 38 | |
15 | Esteban Gutierrez | SAUBER | 1:30.990 | 1 L | 13.900 | 12 | |
16 | Valteri Bottas | WILLIAMS | 1:31.139 | 1 L | 0.500 | 10 | |
17 | Max Chilton | MARUSSIA | 1:31.771 | 2L | 1 L | 6 | |
18 | Jules Bianchi | MARUSSIA | 1:30.323 | 2L | 0.700 | 25 | |
19 | Nico Hulkenberg | SAUBER | ΕΓΚ/ΨΕ | 6L | 4L | 3 | |
20 | Mark Webber | RED BULL | ΕΓΚ/ΨΕ | 0 | |||
21 | Charles Pic | CATERHAM | ΕΓΚ/ΨΕ | 0 | |||
22 | Giedo Van der Garde | CATERHAM | ΕΓΚ/ΨΕ | 0 |
Βy: Βασίλης Τριάντης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.