Άλλη μια pole position για τον Sebastian Vettel -η 7η φετινή και 43η συνολικά στην F1- στο αγαπημένο του Buddh circuit το οποίο αποτελεί φέουδο του, από τη στιγμή που έχει νικήσει και τα 2 Grand Prix που έχουν διεξαχθεί εκεί.
Μόλις μια καλή προσπάθεια ήταν αρκετή για να του εξασφαλίσει την pole position αφού το 1:24.119 που έκανε με τη μαλακή γόμα της Pirelli έμοιαζε -και ήταν όπως αποδείχθηκε- απλησίαστο για τους αντιπάλους.
Για την ιστορία, ο χρόνος του αποτελεί ρεκόρ ταχύτερου γύρου, καθώς είναι κατά 59 χιλιοστά καλύτερος από το προηγούμενο ρεκόρ που είχε ο ίδιος από το 2011 με 1:24.178.
Η Red Bull επέλεξε να ακολουθήσει διαφορετική στρατηγική για τους πιλότους της, με τον Mark Webber να χρησιμοποιεί στο Q3 μόνο τη μεσαία γόμα, η οποία είναι σαφώς πιο ανθεκτική από τη μαλακή. Παρ' όλα αυτά ο Αυστραλός τα πήγε εξαιρετικά σημειώνοντας τον 4ο καλύτερο χρόνο.
«Ο Μark επέλεξε διαφορετική γόμα. Είναι εξαιρετικό αποτέλεσμα για την ομάδα. Θα δούμε ποιο θα είναι το αποτέλεσμα στον αγώνα», σχολίασε ο Vettel, στον οποίο αρκεί η 5η θέση για να εξασφαλίσει μαθηματικά το 4ο συνεχόμενο Πρωτάθλημα χωρίς να τον ενδιαφέρει το τι θα κάνει ο Fernando Alonso.
«O αγώνας όμως είναι μεγάλος και θα έχεις αρκετό χρόνο για να καλύψεις τυχόν διαφορές. Η στρατηγική δεν θα αποφασίσει σε τόσο μεγάλο βαθμό το αποτέλεσμα. Έχουμε καλό ρυθμό και το μονοθέσιο συμπεριφέρεται καλά εκεί έξω», πρόσθεσε.
«Σκεφτήκαμε ότι αξίζει τον κόπο να δοκιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Για να είμαι ειλικρινής δεν περίμενα ότι θα καταλήγαμε στη 2η σειρά του grid - σκέφτηκα ότι θα ήμασταν λίγο πιο πίσω από εδώ, αλλά τελικά το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλό για εμάς», είπε από την πλευρά του ο Webber.
Nico Rosberg και Lewis Hamilton που ακολούθησαν με τις Mercedes και στρατηγική την οποία άλλαξαν στα μισά του Q3, αφού ξεκίνησαν με μεσαίες γόμες, αλλά το γύρισαν στη μαλακή βλέποντας ότι μπορούν να διεκδικήσουν ένα καλό πλασάρισμα στο γκριντ, έκαναν το 2-3 όντας όμως πολύ πιο αργοί από τον Vettel.
«Είναι ένα δύσκολο ΣΚ, με τις Red Bull να είναι πολύ δυνατές, ειδικά ο Webber που βρίσκεται κοντά μας και έχει τη μεσαία γόμα. Θέλουμε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, η στρατηγική θα παίξει τεράστιο ρόλο. Η αλήθεια είναι ότι μου προκαλεί έκπληξη η θέση μας, αλλά βελτιωνόμαστε συνεχώς και έχουμε βρει ένα καλό set-up», δήλωσε ο Hamilton, ο οποίος στο Q3 ενημέρωσε τους ανθρώπους της ομάδας του ότι εμποδίστηκε από τον Vettel.
Σύμφωνα με τα δεδομένα που έχουν συλλέξει οι ομάδες αυό το 2ήμερο, η διάρκειας ζωής της μαλακής γόμας κυμαίνεται στους 6 με 9 γύρους.
Παρόμοια στρατηγική με αυτή της Red Bull ακολούθησε και για τη Ferrari, βάζοντας τον Felipe Massa με τη μαλακή γόμα στο Q3 και τον Fernando Alonso με τη μεσαία. Το αποτέλεσμα ήταν ο Βραζιλιάνος να πλασαριστεί στην 5η θέση και ο Ισπανός στην 8η, αλλά έχοντας καλύτερες πιθανότητες για διάκριση στον αγώνα.
Παρόμοια στρατηγική και για τη Ferrari, βάζοντας τον Felipe Massa με τη μαλακή γόμα στο Q3 και τον Fernando Alonso με τη μεσαία. Το αποτέλεσμα ήταν ο Βραζιλιάνος να πλασαριστεί στην 5η θέση και ο Ισπανός στην 8η, αλλά έχοντας καλύτερες πιθανότητες για διάκριση στον αγώνα.
Ο Kimi Raikkonen με τη μαλακή γόμα σημείωσε τον 6ο καλύτερο χρόνο, ενώ 7ος ήταν ο Nico Hulkenberg που επίσης θα ξεκινήσει τον αγώνα με τη μαλακή γόμα. Παρόμοια στρατηγική και για τους δύο πιλότους της ακολούθησε η McLaren, με τον Sergio Perez και τον Jenson Button που έκαναν το 9-10 να ξεκινούν τον αγώνα με τη μεσαία γόμα.
Η επιλογή της Lotus να αφήσει στο Q1 τον Romain Grosjean στην πίστα με τη μεσαία γόμα την ώρα που όλοι πλην του Vettel, ήταν στην πίστα με τη μαλακή, κόστισε ακριβά, καθώς ο Γάλλος δεν μπόρεσε να εξασφαλίσει τη συμμετοχή του στην επόμενη φάση (Q2) με αποτέλεσμα να μείνει στη 17η θέση.
Αποτελέσματα QP
Θ. | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφ. | <> | Γ | |
1 | Sebastian Vettel | RED BULL | 1:24.119 | 12 | |||
2 | Nico Rosberg | MERCEDES | 1:24.871 | 0.752 | 21 | ||
3 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:24.941 | 0.822 | 0.070 | 20 | |
4 | Mark Webber | RED BULL | 1:25.047 | 0.928 | 0.106 | 17 | |
5 | Felipe Massa | FERRARI | 1:25.201 | 1.082 | 0.154 | 19 | |
6 | Kimi Raikkonen | LOTUS | 1:25.248 | 1.129 | 0.047 | 18 | |
7 | Nico Hulkenberg | SAUBER | 1:25.334 | 1.215 | 0.086 | 19 | |
8 | Fernando Alonso | FERRARI | 1:25.826 | 1.707 | 0.492 | 15 | |
9 | Sergio Perez | MCLAREN | 1:26.153 | 2.034 | 0.327 | 21 | |
10 | Jenson Button | MCLAREN | -84.119 | -86.153 | 23 | ||
11 | Daniel Ricciardo | TORO ROSSO | -84.119 | 0.000 | 14 | ||
12 | Paul di Resta | FORCE INDIA | -84.119 | 0.000 | 15 | ||
13 | Adrian Sutil | FORCE INDIA | -84.119 | 0.000 | |||
14 | Jean-Eric Vergne | TORO ROSSO | -84.119 | 0.000 | 14 | ||
15 | Valteri Bottas | WILLIAMS | -84.119 | 0.000 | 15 | ||
16 | Esteban Gutierrez | SAUBER | -84.119 | 0.000 | 11 | ||
17 | Romain Grosjean | LOTUS | -84.119 | 0.000 | 7 | ||
18 | Pastor Maldonado | WILLIAMS | 1:26.842 | 2.723 | 86.842 | 9 | |
19 | Jules Bianchi | MARUSSIA | 1:26.970 | 2.851 | 0.128 | 8 | |
20 | Giedo Van der Garde | CATERHAM | 1:27.105 | 2.986 | 0.135 | 6 | |
21 | Charles Pic | CATERHAM | 1:27.487 | 3.368 | 0.382 | 7 | |
22 | Max Chilton | MARUSSIA | 1:28.138 | 4.019 | 0.651 | 8 |
By: Βασίλης Τριάντης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.